Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

kaninjakt + hummelöverfall.............

Av agneta svensson - 22 maj 2011 11:00

Igår eftermiddag råkade en av kaninerna smita ut ur sin bur. Vilket gatlopp det blev.

Jag och en annan kollega rusade runt i trädgården med kaninen hoppandes före. Puust....Det var inte lätt ska ni veta att få tag i en rädd kanin. hahahaa.........Måste sett himla kul ut.

Min kollega som var supersnabb som en vessla lyckades kasta sig över kaninen till slut. Hon hade min flisjacka till hjälp att kasta över kaninen.

Till saken hör att kaninen blev alldeles slut den med efter ett tag, tack och lov. Annars hade vi nog sprungit än. Hahaaa.............

 

Några timmar efter denna händelse känner jag något krypa i håret, hästsvansen. Jag tar med handen där det kryper och när jag ser vad jag har i handen så skriker jag rätt ut av fasa....Hahahaaaa..............En jättestor humla låg i handen 1 sekund sedan låg den på golvet. Vilken himla tur att den inte brände mig, stackarn..Tog han på en sopskyffel o lät den komma ut i naturen igen.


Ja, så såg en del av min arbetsdag ut.............

 
 
Ruth

Ruth

22 maj 2011 11:29

Så himla söt kaninplutt, otroligt gullig. Kaninjakt är nog inte det lättaste, dom är snabba dom rackarna, men skam den som ger sig, ni var duktiga som lyckades. Nu fick både ni och kaninen lite extra motion hehe. Humlan i håret var ju inte så trevligt, den kanske trodde du var en söt blomma.
Ha en finfin dag, här har det molnat på rejält skall bli buller och bång på himmeln i em.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

22 maj 2011 12:35

Haha det måste ha sätt väldigt roligt ut när ni jagade kaninen. Förstår att du skrek rakt ut när du hade en humla i håret, det skulle jag oxå gjort
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

22 maj 2011 17:29

Oj, oj! Vilken dag alltså :-)
Söt liten kanin!

Tack för grattis vännen!
Kram

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 maj 2011 17:53

Men jösses vilken söööööt kanin.
Förstår att det var ett jäkla jagande efter denna kanin!
Tur att ni fångade in den!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Skapa flashcards