Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Hemma igen

Av agneta svensson - 30 maj 2011 10:12

Nu är jag hemma igen, vi kom hem vid 18 igår kväll. Pust.....det är en lång resa. Vi har åkt 100 mil denna helg. Vi var tilll Göteborg  igår och hälsade på min väninnas barn o barnbarn också. Där blev vi bjudna på lasange, så gott.

Ullared var precis så billigt och bra som vi trodde. Vi stortrivdes där. Oj vad vi shoppade ......Vi hade så himla roligt dessa dagar.

Husvagnen var toppen den hade till o med förtält, skönt. Där satt vi på kvällarna med tända ljus , vin och spelade spel och tjattrade. Husvagnen hade full utrustning, kastruller, glas, koppar mm och en tv. Tyvärr var inte toan o duschen inkopplade så vi fick gå ca 150 m för att uträtta våra behov. En nackdel för mig som har så svårt att dela toa med massor av folk...sedan är det jobbigt när man blir nödig på natten o man måste trampa iväg över campingplatsen...........Jaja så är campinglivet.


Vädret var inte bra, oj vad det blåste. I lördags trodde jag vi skull få åka forsränning med husvagnen. Regnet vräkte ner under sena kvällen och hela natten. Det lät som om det regnade stenar. Usch, har nog aldrig varit med om ett sådant oväder. Vi var tvungna att gå ut o titta om det var risk för ras där vi stod. Men det var berghäll under och ner tilll Ätran.Så vi kunde känna oss ganska så lugna.


Det fanns bastu och badtunnor uppe på en bergssluttning. På kvällen lös det så häftigt därifrån....synd att vi inte visste att vi skulle ha bokat tid när vi beställde husvagnen. Såg helt underbart skönt ut i den råa kylan som rådde.


Shoppingen var bara så himla kul. Oj, vad varor och så stort det var. Så himla bra gjort för kunden. Verkligen bekvämt med kundvagnsparkering, cafe, restaurant , fräsha toaletter. Kartor fanns över varuhuset men vi lärde oss hitta efter första kvällen.


Vi åkte in o shoppade på fredag kvällen och det var hur lugnt som hellst på folk, jätteskönt. Vi träffade på Ola-conny vid matvarorna, lite roligt.

Sedan tog vi en shoppingtur till på lördagen o då åkte vi in vid 7,30 och var färdiga 10,00. Men då när vi skulle ut så var det tjockt med folk så vi hade tur. Det stod nog 8 bussar utanför o parkeringen var full med bilar....

  Nu är vi här....fredag kväll...tjoho....

  Nu ska vi se...var är vi?????

  En paus i shoppandet på cafeet....en jättegod räkmacka  35 kr bara....

  Här hämtar vi vagnen på kundvagnsparkeringen...vilken bra uppfinning.

  Första vändan avklarad..........

   Spelar spel och tar en öl i förtältet

  Kyligt och rått..................

  Andra vändan på lördagen avklarad....så kul........

  Lördag kväll. Ett gott rödvin, spel och skratt.

  Regn, regn , regn.....................blåsigt.............


Här kommer lite bilder på några av mina inköp:

                     

Köpte även vita och svarta tights och ett par tightsshorts.


  Hahaha...........Den här städvanten visste jag inte att jag behövde...

  De berömda fryspåsarna, 5 kronor st.

  Läppstift 10 kronor styck...helt okey..

  Bikini i min storlek, gick på under 200, så himla billigt.....


Billiga bh.n för storbystade till ett jättebilligt pris..under 100-lappen....

Ja, ni har ni inte varit på ullared så åk dit....det är en upplevelse. Jag vill dit igen

någon gång.

Idag är jag trött efter resan och ångrar mig att jag inte tog ledigt idag. Suck....Men jag jobbar ikväll och i morgon kväll och sedan är jag ledig två dagar.






 
 
lillis

lillis

30 maj 2011 14:00

Ni verkar att ha haft en mysig och rolig helg.
Vad mycket snygga saker du köpt. Då kanske du gör om denna resa under semestern
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

30 maj 2011 22:54

Ni verkar att ha haft en trevlig resa, och så mycke fint du handlat

http://bloggplasten.se

 
Anette

Anette

31 maj 2011 08:11

Vilken härlig helg ni verkar ha haft trots regnet!

Kram

http://teamlucas.blogg.se

 
Birgitta

Birgitta

31 maj 2011 08:45

Så många härliga bilder från er resa och så många fina saker du köpt! Gillar kaffe och temuggen ;)Trist med vädret, men ni ser ut att ha mått gott ändå :)

Kram

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

31 maj 2011 09:31

Du skulle behöva lite semester efter denna resan hehe. Det är nog dubbelt så stort nu på Ullared mot vad det var nar jag var där, dom bygger till stup i kvarten. Det gäller att ha med sig en fet plånbok när man kommer på sådana ställen, hjärnan ropar, vill ha, vill ha. En mysig resa som gav mersmak för er. Skön avkoppling i en husvagn efter dagens travande. Mycket fint har du köpt GRATTIS !
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Skapa flashcards