Alla inlägg under maj 2011

Av agneta svensson - 22 maj 2011 11:00

Igår eftermiddag råkade en av kaninerna smita ut ur sin bur. Vilket gatlopp det blev.

Jag och en annan kollega rusade runt i trädgården med kaninen hoppandes före. Puust....Det var inte lätt ska ni veta att få tag i en rädd kanin. hahahaa.........Måste sett himla kul ut.

Min kollega som var supersnabb som en vessla lyckades kasta sig över kaninen till slut. Hon hade min flisjacka till hjälp att kasta över kaninen.

Till saken hör att kaninen blev alldeles slut den med efter ett tag, tack och lov. Annars hade vi nog sprungit än. Hahaaa.............

 

Några timmar efter denna händelse känner jag något krypa i håret, hästsvansen. Jag tar med handen där det kryper och när jag ser vad jag har i handen så skriker jag rätt ut av fasa....Hahahaaaa..............En jättestor humla låg i handen 1 sekund sedan låg den på golvet. Vilken himla tur att den inte brände mig, stackarn..Tog han på en sopskyffel o lät den komma ut i naturen igen.


Ja, så såg en del av min arbetsdag ut.............

Av agneta svensson - 21 maj 2011 10:15

  Jag skulle inte läsa denna skandalbok, men gjorde det iallafall. Jag anser att kungafamiljen har rätt att ha ett privatliv och att jag inte bryr mig om otrohet. Detta är något som rör de inblandade. Men efter att jag läst boken är jag skrämd....och uppretad.

Bokens första del handlar om tiden inför Kungayrket. Andra delen är en berättelse om Kungens privatliv, berättat av hans vänner.


Det som gör mig upprörd i boken är att Kungen med hans ställning har utnyttjat kvinnor sexuellt. Detta är inte acceptabelt. Att kungen o hans vänner varit runt på strippklubbar o bordeller i världen är inte ok.  Att män med makt( pengar) utnyttjar sin ställning i sammhället kan jag inte acceptera. Skrämmande också om kungen varit inblandad i maffiakretsar.


Den serbiske boxaren och svartklubbsägaren
Mille Markovic, 49, är en av huvudkällorna till biografin om
kungen . Markovic hävdar att kungen och
hans vänner ofta fanns bland kändisarna som festade på hans svartklubb ÒClub
Power".
- Jag ställer upp i boken eftersom
jag vill att sanningen ska komma fram om hur unga tjejer behandlades av mäktiga
män. Jag har velat berätta det här sedan 1990-talet, säger Mille Markovic till
Expressen.

Är detta sant tycker jag att Kungen bör avgå från sin post med omeldebar verkan.




Av agneta svensson - 20 maj 2011 10:23

Jaha...Då ska jag jobba hela helgen. Jobbar långa pass så vi får se om jag orkar och hinner titta in här. Annars önskar jag er en skön helg.....Börjar 11,30 idag o jobbar till 21,15 så nu ska jag snart slänga mig på cykeln o trampa iväg. Hej och hå...... Har varit duktig och tränat mina armar och mage både i går kväll o i morse. Haft ett uppehåll ett tag nu men nu har jag kommit igång igen. 

Av agneta svensson - 19 maj 2011 16:13

Har färgat mina ögonfransar igen, men ingen större skillnad. Nu ska jag prova med svart....Det ser bättre ut nu än innan men jag tycker att det är för lite färg iallafall.

Nu kan jag gå ut utan att måla mig, så skönt.....

Av agneta svensson - 19 maj 2011 15:52

Nu är äntligen Eric Saades
turnéschema släppt och det är ingen kort turné vi talar om! Eric är just nu i
full gång med att repa in den 75 minuter långa konserten som har premiär på
Liseberg i Göteborg den 17 juni. Och det är verkligen ett tight schema som Eric
ställs inför, över 20 konserter kommer vår favorit att göra och har du inte köpt
biljetter ännu, se till att göra det. Vi tror att det kommer bli
grymt!
 
 

Alla turnédatum hittar du här!

 
Källa Posh.se
 
Oj, den vill jag se.Synd han inte kommer till Västerås, men alla datum är inte spikade än.Så hoppet finns....
Annars blir Eskilstuna närmast.....

Av agneta svensson - 18 maj 2011 19:28

Oj, vad roligt...Det ryktas om att   det kommer att bli en ny Sex and the City film.

Hoppas att det är sant......Tydligen har  Sarah Jessica Parker antytt detta i en intervju i Cannes.  

Av agneta svensson - 18 maj 2011 16:35

Är ledig idag o i morgon. Sedan jobbar jag hela helgen. Idag har vi haft ganska fint väder här i Västerås. Solen har varit framme.

Min son och jag har varit och handlat till några boende på jobbet...sedan var vi till jobbet med inköpen. Det var kris med snus till en av dem...Annars handlar vi ju inte på fritiden. Men ingen regel utan undantag.....Sedan visade jag runt min son på jobbet, han fick se alla våra djur.  Vi har ju djur o naturprofil på jobbet. Det finns fiskar, fåglar, katter, kaniner. Snart kommer hönsen också och då får vi färska ägg till frukost.

Ikv'äll är det ett program om katter kl. 18.00 på svt2, Kattens vetenskap, Vad är katten för varelse egentligen. Ska bli intressant att se.

Av agneta svensson - 17 maj 2011 12:00

Jobbade kväll igår och ska jobba ikväll med. Växlande väder med sol och regnskurar.

Idag har jag bestämt att inte sminka mig, gah....inte vacker men orkar inte. Ska cykla och om jag inte är sminkad så gör det inget om det kommer en skur..... Inte snyggt när sminket rinner från ögon o ner på kinderna heller.

I morse var jag populär minsann, (Det är inte bara Eric Saade som är det) två väninnor och min syrra var pratsugna och eftersom jag gillar att prata så gick det några timmar i telefon. Pust....Efter ett par timmar så kunde jag fortsätta läsa min morgontidning, men då var ju kaffet sluut, gah....Jaa, jag är verkligen en vanemänniska...Kaffet ska drickas när jag läser tidningen och inte före eller efter. Hahaha........  


Ovido - Quiz & Flashcards