Alla inlägg under juni 2011

Av agneta svensson - 16 juni 2011 11:17

Jobbar ikväll och i morgon kväll sedan har jag seeemester............... .

Ska bli så underbart skönt. Känner att jag verkligen behöver det nu.

Här är vädret som igår, sol, moln och risk fäör regnskurar. 

Av agneta svensson - 15 juni 2011 20:13

Trött.....trött.......Ledig idag med men varit på möte 4 timmar på eftermiddagen.

Regnskurar som bara den idag och ett mullrande i skyn. Som tur var blev det inget större åskväder.

Ikväll gäller soffan och tv.n för mig. jag ska se 4 bröllop, klockan 8 hos stjärnorna.

Sedan blir det sängen, imorgon ska jag jobba igen.

Av agneta svensson - 14 juni 2011 09:21

Ledig men oj vad trött jag är. Ska snart ner i tvättstugan, ett måste efter denna värme som varit. Det blev mycket tvätt då. Sedan bara måste jag till affären....gah..har ingen lust att gå ut alls idag, vill bara vara. Nackdelen med att vara själv att man måste fixa allt själv också.

Ikväll rekommenderar jag en dokumentär från Västerås . Dokumentären handlar om Big power meet som håller till här i stan varje år. Massor med gamla bilar från alla håll och kanter i världen. Jättekul. Har nog varit ute och sett detta varje år sedan de började på 70 talet någon gång. En underbart härlig folkfest, familjefest. I år går power meet den 7,  8, och  9 juli.

Dokumentären börjar 20,00 på svt 1.

 

Av agneta svensson - 13 juni 2011 10:34

Hej på er. Har jobbat lördag och söndag och är alldeles slut. Värmen tog hårt på mig och vi har haft det extra tufft i helgen. Pust.........Jobbar 13 - 21,30 ikväll också, men sedan är jag ledig i morgon. Skulle varit ledig på onsdag med men måste in på möte, gah....jobbar sedan torsdag o fredag kväll sedan är det semester.......

I går morse gick åskan här i stan och det mullrade på ordentligt ska jag säga.....i flera timmar och i omgångar. Men sedan blev det friskare i luften och skönare att leva.


Av agneta svensson - 11 juni 2011 12:19

I går var jag på sdudentfest. Min systers son tog examen. Jag var med på utsläppet från skolan, Rubeckianska. Ett underbart väder och mycket folk, förstås. Efteråt åkte vi hem till min syster på god mat och trevligt sällskap.

Här kommer lite bilder från gårdagen:


Så här ser skolan ut och många väntar på de sina.

  I väntan på brorsan så blåser vi lite i trumpeten....hahaha...........

  En dålig bild på utsläppet, men här står de på trappan och blir fotade. Svårt att komma fram ordentligt.

  Här är Marcus. Mosters gull.....Visst är han fin?

          Marcus med bror och kompisar

   Bröder

   Orkesterkortege ett varv runt stan...........

    Sedan väntar traktorn med flaket.....................Glädjen står högt i tak....

          Sedan bjöds vi på detta underbra fat från Ica matkassen, hallstahammar. Det var kalkon, skinka, rostbiff, melon, jordgubbar, passionsfrukt, kiwi mm till detta fick vi potatisgratäng och grönsallad. Det var så gott. Till efterrätt bjöds det på glass och svenska jordgubbar. Så underbart gott.....och så svalkande med glass.

 

Nu ska jag snart iväg till jobbet , jobbar lördag, söndag, måndag...........

    

Av agneta svensson - 8 juni 2011 10:23

Idag är det varmt och kvavt här i stan. Puust........Åskvarning till eftermiddagen, usch....har ångest över det. Är så himla rädd för åska, tvi vale. Ska jobba ikväll, börjar 13,30, ska nog cykla tidigare så jag hinner fram före det eventuella åskvädret.

Varit till affären nyss, köpt lite saker till studenten på fredag. Min systers ena son tar studenten då. Skickade även iväg ett vykort till samma son då han fyller år i morgon.

Mycket som händer för honom dessa dagar.


Här är lite bilder på sommarblommor tagna hos min son och sonhustru:

       

Av agneta svensson - 7 juni 2011 16:41

Idag har jag varit hos min son och solat och badat hela dagen. Så underbart härligt jag har haft det på min lediga dag. Nu är det äntligen sommar och jag har tagit mitt premiärdopp. Jag bara älskar att bada. Tralala..............  

Lite  bilder från dagen:

      Hej......här är jag........

  Här är min son på soldäcket................

  



Av agneta svensson - 6 juni 2011 18:21

Ledig idag och imorgon. Idag har jag och en väninna varit på Djäkneberget här i Västerås och firat Sveriges nationaldag. Ett strålande väder med sol och värme.  Jättemycket folk och massor med svenska flaggor, tänk vad vacker vår flagga är.  Vaktparad och Freddie Amigo mm bjöds det på.

 

Fick en sommarpresent av Min väninna , Yvonne Rydings hudlotion. En doftkräm med unikt fuktighetsbevarande system som kapslar in parfymen och kontrollerar att doften avges under hela dagen. Den tvålfräscha doften med inslag av äpple och persika aktiveras om och om igen vid beröring. Fri från alkohol.

Jag lovar att den doftar gott, mmmm...........................

  Gissa om jag blev glad, tack snälla goa du.


Köpt en ny solskydd idag, Nivea sun, protect & bronze. Aktiverar hudens pigment samtidigt som den skyddar...Ska bli intressant att se hur den fungerar.

 

Skapa flashcards