Alla inlägg under juli 2011

Av agneta svensson - 31 juli 2011 09:26

Tufft på jobbet. Orkar inte blogga så mycket just nu. Nu ska jag jobba 12,30 - 21,15 ikväll och med en van personal, tack och lov. Förhoppningsvis..........peppar, peppar....Men sedan ska jag vara ledig måndag och tisdag och då ska jag  nästan bara slappa och hämta kraft. Ska bli såååååå skööönt..................

Av agneta svensson - 29 juli 2011 12:14

Jaha, då var det dax igen då. Jobbar hela helgen. Jobbar 13,30 - 21,30 ikväll. Hoppas att det är bra vikarier och att alla kommer. Det är osäkert denna sommar ska ni veta , om folk kommer eller inte. Gah.......

Solen skiner just nu över Västerås, skönt det. Ska alldeles snart sticka iväg på cykeln.

Önskar er en skön helg............Kram på er alla.

Av agneta svensson - 28 juli 2011 16:09

En av mina väninnor hämtade upp mig idag och vi for ut till Ikea en stund på eftermiddagen. Där fyndade jag en vägglampa, visar den då den kommit på plats, en golvlampa, stekpanna, glas så snygga och så billiga och påslakan samt ett doftljus.

Tänk så stort det blivit på Ikea sen de byggde nytt, oj,oj.....Det var faktiskt första gången jag var där.


   

Av agneta svensson - 28 juli 2011 10:48

I morse vaknade jag 7,30 och det kändes som en traktor kört över mig. Idag kom tröttheten. Jag tvingade mig upp . Jag och min son åkte till Ica Maxi och handlade matvaror mm. Hm.......kunde inte låta bli att inhandla dessa söööta ballerinaskor och mockasiner. 49 kronor styck, de bara ropade på mig där de stod.


   

Av agneta svensson - 27 juli 2011 20:08

Igår skulle jag ha jobbat 15 - 21,30 men jag fick rycka in och jobba natt istället. De ringde från jobbet vid 11,30 klippet och sa att det var kris med personal. Klart jag ställde upp. Så jag har jobbat från kl 21,15 igår kväll till 7,00 i morse. Det fungerade jättebra faktiskt. Men en av kaninerna smet och vi sprang nog en halvtimme o försökte få in den men inte då. Vi kollade den hela natten och den var i trädgården men i morse var den borta. Suck.....jag som blir så bekymrad. Hoppas att dagpersonalen hittade på den idag. En av kollegerna sa att den brukar komma tillrätta , den har tydligen varit på rymmen flera nätter.


När jag kom hem imorse slängde jag mig i duschen, jag var så svettig. Nu är det tropisk värme igen. Sedan åt jag frukost o läste morgontidningen på balkongen.


Sov till 11,30 och träffade min dotter på stan vid 13,30 ca. Vi gick runt och tittade lite, det blev ju en del shopping förstås också. Köpte skor åt mig och min dotter fick ett par hon med som hon vill ha. Köpte lite värmeljusstakar, är ju tokig i ljusstakar som sagt. Får aldrig för mycket.


Införskaffat mig en ny mobil också, en Nokia c3-01.C3-01 från Nokia har både knappsats och pekskärm, funktioner för e-post från exempelvis Hotmail eller Gmail. Även anpassad för Facebook och Youtube.


Vi åt på Mc donalds, gott som bara den. Vi har verkligen haft en underbar dag idag. Varmt som bara den.....


  

         

Av agneta svensson - 25 juli 2011 10:42

Jobbar ikväll 14 - 21,30. Är trött och slut, vi har tufft på jobbet och det tar.

Hoppade upp på cykeln i förmiddags och hojade till affären. Blev så sugen på frallor till frukost, och Mmmmmm...................vad gott det var. Onyttigt men gott som bara den. Varför är allt som är onyttigt gott??????? Kroppen vill ju ha .......Har legat lågt med mitt LCHF.ande några veckor nu men det ska snart bli ordning på det igen.

Av agneta svensson - 24 juli 2011 14:53

Jobbade till 14,00 istället för 12,30 idag. Då nästa personal kom då. Gick bra , allt flöt på ganska bra. Jobbade med en jätteduktig vikarie. Skönt att vara hemma en kväll efter att ha jobbat. Nu ska jag lägga in någon dag på mina jobbarhelger. Skönt med lite variation.


Av agneta svensson - 24 juli 2011 05:54

Klockan är nu 05,54 och jag sitter här och skriver  med min kopp kaffe. Snart bär det iväg till jobbet, gah. Har bara sovit 4 timmar inatt, typiskt när jag ska upp på morgonen. Men tur att det är en ganska kort dag iallafall.

Tv.n kom igång 20,30 igårkväll så jag fick se spårlöst försvunnen och slutet på So you think you can dance....

Ovido - Quiz & Flashcards