Alla inlägg under juli 2011

Av agneta svensson - 17 juli 2011 12:09

Igår blev jag sugen på glass när jag gick hem ifrån Lasarettet. Gick in på coop på vägen hem men de hade inte den glass jag ville ha. Jag vill ha paketglass, nogger den är ju så himla underbart goood.........

Idag när jag var till ica så tänkte jag att jag skulle köpa glassen igen men nej då, den fanns inte. Gah......Detta är inte första gången som den är slut det händer ofta. Varför beställer de inte hem mer av den sorten för de måste ju märka att det är stor åtgång på den. Så jag blev utan idag med...snyft................irriterande.

Av agneta svensson - 16 juli 2011 15:12

Idag har jag hälsat på en kompis till mig på lasarettet. Han har legat där nu i en vecka.....Har varit jättejobbigt då vi inte vet vad det är. Feber och gått ner i vikt. Sedan hittade de något på levern. Nu tror de att det är varbölder....pust  då går det ju att åtgärda.Provsvaren kommer nästa vecka....Håller tummarna för att allt ska gå bra.

Jag tog mig en promenad från lasarettet och hem , tog ca 40 min. Skönt..............Nu ska jag laga något att äta sedan blir det nog ryggläge i soffan ett tag. Hoppas att ni har och får en fortsatt bra helg...

Av agneta svensson - 14 juli 2011 17:56

Har tittat på Black Swan idag på dvd. Helt klart sevärd.En ruggig historia med bra skådespelare. Huvudrollen görs av Natalie Portman och hon storspelar.Hon är helt underbar i den här rollen.............


 Den handlar om Nina en begåvad men farligt labil ballerina på väg att nå stjärnstatus. Pressad till bristningsgränsen av sin pådrivande konstnärliga ledare samt av hotet från en förförisk rival börjar Nina förlora sitt redan klena grepp om verkligheten. Alleftersom pressen ökar tappar Nina kontrollen över sin förtärande besatthet och hon slungas in i en mardröm som inte bara hotar hennes förstånd, utan även hennes liv-


Av agneta svensson - 14 juli 2011 11:58

Du och jag, farsan. Skriven av CajsaStina Åkerström.

Jag kunde inte sluta läsa denna bok.......rekomenderar den verkligen.


CajsaStinas ord:

Den rungande tystnad som min far lämnade efter sig när han försvann ur mitt liv för tjugofem år sedan ekar i mig än idag. Jag var sjutton år då, 1985. Alla dessa ord och meningar som aldrig utväxlades mellan oss, dessa frågor som aldrig blev besvarade. Genomn att skriva den här boken har jag försökt återskapa något av de försonande samtal pappa och jag aldrig fick i levande livet.


Fred Åkerström var en av de allra främsta visttolkarna i den svenska musikaliska guldåldern under 1960 - 70-talen. I du och jag farsan berättar hans dotter CajsaStina med kärlek, sorg och saknad om sin när och frånvarande far.

 

Av agneta svensson - 13 juli 2011 12:08

Åkte till mins son och sonhustru i måndags. Min dotter kom också dit, häärligt att få umgås med sin familj. Vi badade och solade  . Grillade fläskfile och till det hade vi färskpotatis, tzatziki och grönsallad....mmmmm så gott det var. Vi sköljde ner maten med vitt vin, sydafrikanskt och öl.

Efter maten så spelade vi kubb, hur värdelös var jag inte på det då..grrr.........

Efter det så spelade vi singstar, jättekul var det , hahaha.............

Solade och badade även igår kom hem vid 17 ca, då var jag efterlängtad av kissarna minsann..............

           

Av agneta svensson - 10 juli 2011 11:10

Vilken underbar dokumentär det var igår kväll om Queen. En dokumentär som vekligen grep tag i mig. Vilka fina vänner Freddie har i sina bandmedlemmar. Ingen av dem som sålt ut honom under eller efter sin karrär. Nu först 20 år efter hans död har de gjort denna dokumentär som blev så gripande. Många tårar föll ska jag säga.

Här är en underbar video, samtidigt så tragisk eftersom han är väldigt sjuk här.......Han tog adjö med denna sång.....Saknar dig...................

Av agneta svensson - 9 juli 2011 17:22

Ikväll mina vänner är det Queen som gäller. Svt 1 visar en dokumentär om gruppen klockan 22,15. Den ser jag verkligen fram emot. Gud, vad jag saknar dig Freddie Mercury.  

Av agneta svensson - 8 juli 2011 12:01

Idag och imorgon är det Världens största bilträff här i Västerås. Underbart. Hur häftigt är inte det......Och jag bor så bra till att jag även kan sitta på balkongen och titta på vackra bilar om jag vill.    

Ovido - Quiz & Flashcards