Alla inlägg under augusti 2011

Av agneta svensson - 31 augusti 2011 11:55

Hallå!


idag har jag och min son varit till bolaget på Erikslund. Köpte hem lite cider och öl samt en flaska rött av rätt märke. Se tidigare inlägg............


Vi åkte förbi Netto också de sålde ut jeanstights och toppar för bra priser. Men det var bara räsche....Gah. Topparna hittade jag inte alls.Grrr............Jag köpte lite att stoppa in i kylen iallafall.


Fint väder här idag med, det var 18 grader i morse så varmare än igår.  


Håller på att rensa ur mina skrivbordslådor, får inte plats med något då de är alldeles fulla av skräp. Ska ta en paus nu och laga lite mat, det börjar knorra i magen.

Av agneta svensson - 30 augusti 2011 14:06

Hahaha.................Det går troll i detta med mina gardiner från Jotex. efter att ha hastat iväg och hämtat hem mitt paket så  började jag ivrigt packa upp det. Oj, vad kul det är med paket....Satte upp gardinerna i köket , sovrummet och sedan var det vardagsrummet kvar men vad hände nu. Jo, jag har bara skickat efter en st gardin, trodde att det var två pack...min dummer. Så nu sitter det en gardin uppe i rummet. Hahaha............Okey, nu skickade jag genast efter en gardin till och eftersom jag harde 100 kr rabatt så blev det en väggljuslykta och en pläd också. Nu får vi hoppas att det går lika fort med detta paket. Hoppas att jag hinner få det till helgen--hoppas, hoppas, hoppas....


Men jag är sååå nöjd med mina gardiner i alla rum, oj , vad fint det blev.


Köket

Sovrum

 

Rummet

 

Lyktorna i rummsfönstret

 

 
Av agneta svensson - 30 augusti 2011 12:05

Riktigt trevligt det där programmet Maestro. Kul att titta på. Ikväll blir det True Talent för min del, ser jag fram emot.


Oj Vad glad jag är, fick alldeles nyss sms om att mitt paket från Jotex kommit. Yes....Nu ska jag äta sedan tar jag cykeln o hämtar mitt paket. Sedan blir det till att sätta upp mina höstgardiner. Åh..vad roligt.   Tar kort sen när allt är klart.

Av agneta svensson - 29 augusti 2011 14:26

Oj, vilken bra mascara jag köpt. Maxfactor xperience, volumising mascara. Rekommenderas verkligen. Den bästa jag haft , fransarna blir långa och täta och borsten är superbra. Den separerar fransarna så att det inte blir spindelben...Köp den...............Såg i någon tidning att den fått bäst i test också.

 

Av agneta svensson - 29 augusti 2011 12:28

Har varit  flitig igår och idag. Igår så dammtorkade jag i alla rum med en våt trasa. Så skönt att få sådant här gjort. En promenad blev det också. Tittade på Vm i friidrott men vad hände? Den enda som jag verkligen såg fram emot att se tjuvstartade och blev diskad. Usain Bolt som skulle utklassa alla i 100 m. Stackarn säger jag bara,  vilken chock det blev hos oss alla. Men det kan ju hända den bästa. De är ju överladdade ibland och vill så mycket. Men vi får hoppas att han kommer igen i 200 m och att han han glömma detta.

 

Bild  lånad fr Vlt

Idag har jag tvättat och tagit mig en promenad. Har köpt en höstaster som jag hängt i en ampel på balkongen. Blev så fint så. Tittar lite på Vm ibland, har tv.n på ifall det blir något intressant. Nu ska jag laga mat och sedan tänkte jag rensa i mina badrumsskåp .

Av agneta svensson - 28 augusti 2011 09:31

Oj.....vaknade i natt och var jättesvettig somnade om igen. Vaknade igen 04.15 av att det var alldeles kolsvart och tyst. Det var något som inte stämde...Då hörde jag mullret och såg blixtarna. Då förstod jag att det var strömlöst.  Jisses vilken urladdning det var, det blixtrade i ett. Strömmen kom tillbaka ganska fort så det var ju skönt.

 

Av agneta svensson - 27 augusti 2011 18:31

Idag har jag varit flitig trotts träningsvärk, jag har städat. Välbehövligt kan jag säga. Har suttit en stund på balkongen i det vackra vädret med ett glas rött och njutit. Ibland är det extra skönt att leva.


Har gjort en tavla av mina barn, blev riktigt bra faktiskt. Den sitter nu i vardagsrummet och pryder min vägg. Ett riktigt konstverk kan ni tro.

  

I kväll blir det So you think you can dance och friidrotts VM på tv för min del.

Av agneta svensson - 27 augusti 2011 09:26

Oj, igår höll vi igång ska jag säga. Zili hämtade mig 11,00 och då åkte vi till nyöppnade Netto. Kalabalik därinne...massor med folk som rev o slet ungar som skrek ....nääää............. Vi kunde inte koncentrera oss o vi blev på dåligt humör så det blev bara 2 st svarta lackhyllor som jag ska ha på väggen i vardagsrummet.Det är svårt att ge något omdöme om Netto i nuläget.  Återkommer om det.

Sedan åkte vi till Jysk där Zili köpte en tjock bäddmadrass som formar sig efter kroppen till reducerat pris


Nästa anhalt blev Ikea, oj vad jag älskar att gå där och fynda. Jag köpte en tavelram som jag ska sätta in fotografier på mina barn. De ligger ju bara i albumen o ingen tittar på dem. Nu kan de ju bli en fin tavla.

Inhandlade också en spegel med förstoring, behövs då jag plockar mina ögonbryn. 2 papplådor med lock som jag ska ha på hyllorna jag köpte. Till att ha papper mm i. Ett doftljus slank med också.

Sedan köpte jag några designade ytterkrukor i gråbrunbeige färg, blir fina i rumsfönstret till mina nya gardiner. Och lite annat smått o gott.

 

Vi åt dagens på Ikea, fläskyyterfile`beaneasesås pomfrittes och sallad. + kaffe summa 45 kr. Billigt va? och gott var det.


Nya krafter till att fortsätt vår shoppingdag. Vi gick in på Chili, oj vad mycket fint de har där. Men det blev inget handlat för min skull men Zili hittade ljushållare som var såå fina. Efter Chili blev det bolaget där inhandlades 2 olika slags viner, sydafrikanskt förståss.. från Robertsson winery. Skulle ha Shiraz, av en händelse fick jag se att jag tagit fel sort, Cabernet sauvignon 2010 och då tänkte jag att ok då provar jag detta. Sedan tar jag 2 flaskor av Shiraz. Trodde jag. När jag kom hem upptäckte jag att inget blev rätt...hahaha...hade tagit 2 flaskor Shiraz mourvedre viognier 2010. Det jag skulle ha hette bara Shiraz. Jaja.....Spännande att pröva detta vin istället. Det är säkert gott det med.

    

På ica Maxi storhandlade jag och det dök ner två muggar och två skålar i höstfärger i kassen också.( Muggarna har samma mönster).  Och en ljusstake.

   

Efter shoppingen åkte vi hem till mig och drack loka och cola och tog var sin bakelse. Sedan bar det iväg igen till marknaden. Men det var bara skit. Jättedåligt med stånd tycker jag mot vad det brukar vara??? tråkigt. Hemma igen 19,30 efter att ha varit igång sedan 11,00 puh.......Snacka om att jag har träningsvärk i benen idag.....gah Men vilken underbart trevlig dag vi hade. Tack för det min bästa svärdotter......

Skapa flashcards