Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

fredag

Av agneta svensson - 27 augusti 2011 09:26

Oj, igår höll vi igång ska jag säga. Zili hämtade mig 11,00 och då åkte vi till nyöppnade Netto. Kalabalik därinne...massor med folk som rev o slet ungar som skrek ....nääää............. Vi kunde inte koncentrera oss o vi blev på dåligt humör så det blev bara 2 st svarta lackhyllor som jag ska ha på väggen i vardagsrummet.Det är svårt att ge något omdöme om Netto i nuläget.  Återkommer om det.

Sedan åkte vi till Jysk där Zili köpte en tjock bäddmadrass som formar sig efter kroppen till reducerat pris


Nästa anhalt blev Ikea, oj vad jag älskar att gå där och fynda. Jag köpte en tavelram som jag ska sätta in fotografier på mina barn. De ligger ju bara i albumen o ingen tittar på dem. Nu kan de ju bli en fin tavla.

Inhandlade också en spegel med förstoring, behövs då jag plockar mina ögonbryn. 2 papplådor med lock som jag ska ha på hyllorna jag köpte. Till att ha papper mm i. Ett doftljus slank med också.

Sedan köpte jag några designade ytterkrukor i gråbrunbeige färg, blir fina i rumsfönstret till mina nya gardiner. Och lite annat smått o gott.

 

Vi åt dagens på Ikea, fläskyyterfile`beaneasesås pomfrittes och sallad. + kaffe summa 45 kr. Billigt va? och gott var det.


Nya krafter till att fortsätt vår shoppingdag. Vi gick in på Chili, oj vad mycket fint de har där. Men det blev inget handlat för min skull men Zili hittade ljushållare som var såå fina. Efter Chili blev det bolaget där inhandlades 2 olika slags viner, sydafrikanskt förståss.. från Robertsson winery. Skulle ha Shiraz, av en händelse fick jag se att jag tagit fel sort, Cabernet sauvignon 2010 och då tänkte jag att ok då provar jag detta. Sedan tar jag 2 flaskor av Shiraz. Trodde jag. När jag kom hem upptäckte jag att inget blev rätt...hahaha...hade tagit 2 flaskor Shiraz mourvedre viognier 2010. Det jag skulle ha hette bara Shiraz. Jaja.....Spännande att pröva detta vin istället. Det är säkert gott det med.

    

På ica Maxi storhandlade jag och det dök ner två muggar och två skålar i höstfärger i kassen också.( Muggarna har samma mönster).  Och en ljusstake.

   

Efter shoppingen åkte vi hem till mig och drack loka och cola och tog var sin bakelse. Sedan bar det iväg igen till marknaden. Men det var bara skit. Jättedåligt med stånd tycker jag mot vad det brukar vara??? tråkigt. Hemma igen 19,30 efter att ha varit igång sedan 11,00 puh.......Snacka om att jag har träningsvärk i benen idag.....gah Men vilken underbart trevlig dag vi hade. Tack för det min bästa svärdotter......

 
 
lillis

lillis

27 augusti 2011 13:27

Vilken härlig dag med shopping och god mat. Dessa viner har jag prövat och tyckte att don var goda.Mycket fint har du oxå handlat.Kan tänka mig att du har träningsvärk i dag
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

28 augusti 2011 09:41

Men så mycket du har handlat, så roligt med nya prylar. Det blev många timmars spring, fy sjutton så trött man blir i benen efter en sådan dag. Är länge sedan jag besökte IKEA, får se om jag kan få med dottern dit en gång i höst.
I dag inget regn ännu, men grått.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Skapa flashcards