Alla inlägg under augusti 2011

Av agneta svensson - 26 augusti 2011 08:59

Ivrig vaknade jag redan 7,00 i morse. Upp, duschade och åt frukost. På cykeln och for till Ica för att hämta mitt efterlängtade paket med bl a mina gardiner. Men..nej...det var bara min tavla som kommit och jag skulle betala 625 kr fast inte allt kommit. Det gjorde jag ej utan jag på cykeln hem igen och slängde mig på telefon till Jotex.

Tydligen har det blivit något strul för paketet med allt det andra kom i retur till Jotex och bara tavlan blev kvar. Väldigt underligt tyckte både hon på Jotex och jag. Nu blev det så att jag inte ska hämta ut mitt paket med tavlan . Hon skickar om mitt paket .


Snacka om vad besviken jag är. Buhu....jag som skyndade mig nu på morgonen för att göra fint här hemma. Nu får jag vara utan gardiner några dagar till, gah.

Av agneta svensson - 25 augusti 2011 19:45

Tänker på en av mina vänninor idag som har mist sin mamma i Lungcancer. 2 månader efter beskedet gick hon bort. Tänker på dig min vän och jag finns här om du behöver mig. Kram min vän.


Av agneta svensson - 25 augusti 2011 18:12

Idag efter min  långpromenad tog jag och tvättade fönstren, så skönt att få det gjort. Till Jul ska jag banne mej leja en fönsterputsare, gah,  vad jobbigt det är. Har plockat fram nya ljus och ljushållare och bytt dukar. I morgon ska jag hämta mitt paket ifrån Jotex, och då ska jag sätta upp mina nya gardiner. Lääängtar......har inga gardiner i fönstret just nu.

I morgon blir det fullt upp då ska jag och min svärdotter åka och handla på Netto som öppnade idag här där jag bor. Sedan ska vi gå i lite andra affärer, bolaget, chili och Ikea blir det bl a. Sedan på eftermiddagen ska vi gå på Västerås höstmarknad.....Ska bli så trevligt.   

Av agneta svensson - 24 augusti 2011 14:24

Har tagit mig en långpromenad i det underbara sensommarvädret. Vi har varmt o sol idag med  . Man får passa på att ta vara på dagarna , snart kommer hösten på riktigt.

Nu ska jag äta lunch o sedan ska jag sätta mig på balkongen o kolla i den nya Ikeakatalogen som dök upp i brevlådan i dag.

Av agneta svensson - 23 augusti 2011 22:54

True talent  var bra tycker jag. Riktigt bra röster må jag säga. Och upplägget var spännande. Det ska jag fortsätta se.

Filmen Om dr död med Al Pacino var jättebra. Obehaglig men med ett brännande aktuellt och ämne. Om rätten att få bestämma om sitt liv..........Om dödshjälp, en stor och svår fråga tycker jag.  Al pacino storspelar som vanligt.

Av agneta svensson - 23 augusti 2011 14:05

Idag har jag tagit mig en stärkande promenad i värmen. Vi har varmt o sol här i Västerås. En riktig sensommardag. Häärligt att ha semester.

Ikväll vet jag inte vad jag ska se, fångarna eller True talent ....Lutar åt fångarna , får väl zappa.......Sen blir det kanske Filmen på svt 1 Historien om Dr död. Al Pacino storspelar huvudrollen o han är bara så himla bra. Grejen är att den nog är för ruggig för mig....Vi får se.

Nu ska jag äta lövbiff, kokt vitkål o tzatziki..-.mmmmmm..........Började igår med min LCHF kost igen och tänk att jag mår redan bättre i kropp o själ.


Av agneta svensson - 22 augusti 2011 20:58

Toppen SVt 1. Maestro...vilket underbart bra program. Så intressant och roligt. En stor eloge till de medverkande som verkligen vågade bjuda på sig själva. Ser fram emot nästa måndag.

Av agneta svensson - 22 augusti 2011 14:26

Ikväll börjar ett program som jag tror kan bli jättekul. Maestro. Det måste jag kika på. Medverkar gör: Ola Rapace, Petra Mede, Jörgen Kruth, Marit Bergman, Claes Elfsberg och Viveca Lärn. Programledare är: Kristian Luuk.


Sex kända svenskar lär sig dirigera en symfoniorkester. Det gäller att kliva ur
sin välbekanta roll och förmedla känslorna i musiken. Varje vecka ger juryn sina
omdömen och orkestern röstar om vem av de två med lägst betyg som får fortsatt
förtroende. En efter en lämnar deltagarna programmet tills segraren står ensam
kvar.



Skapa flashcards