Alla inlägg under augusti 2011

Av agneta svensson - 10 augusti 2011 09:29

Neej.............har lite ont i halsen och febergräns.   Känner mig inte alls på tiptop. Började känna av det i förrgår kväll, usch, hoppas att det ger med sig. Har inte råd att vara sjuk. Ska koka upp vatten och pressa i vitlök , det gör susen det. Brukar gå över direkt. Måste till apoteket och hämta mina alvedon som förstås är slut.......

Är iallafall ledig idag och i morgon. Så det blir vila som gäller för mig.

Av agneta svensson - 9 augusti 2011 11:58

Jobbet gick bra igår kväll, tack och lov. Ikväll jobbar jag 15 - 21,30 och jag vet att jag jobbar med en ordinarie personal på en lugn avdelning. Är ledig onsdag och torsdag för att sedan jobba helgen.

Har varit in på Jotex och klickat hem höstgardiner till kök, vardagsrum och sovrum, en tavla, ljushållare, prydnadskuddar, dörrmatta och ett överkast . Visas senare då jag fått hem det.

Ser fram emot vecka 34 då jag har semester, då har paketet säkert kommit och jag ska göra höstfint här hemma.

Av agneta svensson - 8 augusti 2011 10:51

Vilken skön slapparhelg jag haft. jag har bara varit. Såååå häärligt , ibland. Igår regnade det hela dagen, sååå mysigt tycker jag. Jag tittade på tv, och bara njöt av stillheten.

 Har varit till tandhygenisten på morgonen, 800 kr gick det på och då hade de dragit av rabatten 150 kr. Nu är jag inne i en ny period igen, suck, Men jag är snart uppe i 3000 kr och då blir det halva priset igen.  Har några lagningar kvar och lite annat pyssel men snart så är det klart, ska bli så skönt. Har hållit på över ett år nu, pust......  


Ledigheten är slut nu och jag jobbar 13,30 - 21,30 ikväll....Ont i magen för vilka jag ska jobba med och om de som är bokade kommer....

Av agneta svensson - 7 augusti 2011 10:28

Nu vet jag vem jag skulle önska skulle bli programledare för MF 2012. The one and only, Gry Forsell förstås.......Nu hoppas jag svt tänker på det namnet och frågar henne. Hon är en av , om inte den bästa programledaren i Sverige idag, tycker jag.

  Det bara slog ner som en blixt hos mig efter sommarkrysset på tv..............

Av agneta svensson - 6 augusti 2011 14:46

En kollega ringde från jobbet vid 14 idag.   Hörde om jag ville bli inbeordrad idag, då det som vanligt inte dyker upp folk som ska jobba..........Gah. Hon sa att min chef hade sagt att jag inte var tvungen då jag hoppade in förra lediga helgen. Men snällt att tänka på mig , eftersom det ger mycket i lön. Men pengar är inte allt och jag har varken ork eller lust. Detta förstod min kollega, eftersom hon är lika sliten hon. Nu inbeordras en annan av mina stackars kolleger istället.


Idag har jag bara en bara vara dag....välbehövlig sådan. Nu ska jag titta på friidrott och ta ett glas vitt.


Av agneta svensson - 5 augusti 2011 12:09

Varmt idag med. Ska jobba 3.e och sista dagen för denna vecka. Jobbar 14 - 21 ikväll sedan har jag ledig helg. Ska verkligen bli skönt, känner mig trött o slut och min hjärna fungerar långsammare just nu. Gah......Jag älskar sommaren och  men man ska vara ledig och vid vattnet.

En solskenshistoria i VLT idag.

 En tamfågel hittades av tre åttaåriga tjejer på Dybecksgatan, Skallberget. Flickorna tog hand om fågeln och efterlyste ägaren via VLT. Det gav resultat direkt.

Tea Alm, snart 7 år, har en uppmärksam mormor som förstod att det måste vara Teas bortflugna zebrafinkshona Piff. I onsdags hade någon, förmodligen en katt, vält buren på villaaltanen på Silfverstolpes gata (också Skallberget). Fågelbadet lossnade och Piff kunde flyga ut genom hålet som blottades.

Piff är nu hemma hos hanen Puff och bägge kvittrade glatt när de sågs igen, enligt Teas mamma Maria Alm.

Tjejtrion fick hittelön, en femtiolapp var.

 

Foto från VLT


Av agneta svensson - 4 augusti 2011 12:47

Kråkflickan - Eriksson,  Axlander, Sundqvist

 

En riktigt bra kriminalroman och så otäck.......Riktigt ruggig. Men läs den.



Av agneta svensson - 3 augusti 2011 11:07

 Hot,hot, hot.......idag med. Pust. Och jag som ska jobba i dessa j-vla varma äckliga kläder vi har på jobbet. usch....Inte undra på att man blir slut. Sedan får man nästan varje gång jobba ensam, då en del vikarier tyvärr inte kan jobba överhuvud taget.....Men vill jag säga , det finns några få änglar till vikarier också. Tack till er.

Börjar 15 idag och jobbar till 21,15.

 
Ovido - Quiz & Flashcards