Alla inlägg under september 2011

Av agneta svensson - 24 september 2011 09:25

Här kan ni lyssna på Agnes nya singel och se hennes nya video. Jag tycker att hon är superbra, detta blir säkert en hit. Vad tror ni?  Agnes är en av få svenska artister som mäter världsklass. Men vad  ruggigt lik hon är Leona Lewis kolla in hennes video så får ni se. Leona är en av mina stora idoler.


Agnes


Leona


Av agneta svensson - 23 september 2011 17:29

Läste precis på webben att nästa vecka blir det medelhavsvärme här i Sverige. Det ska bli upp till 20 grader i hela landet. Jaaaa..............ännu är inte sensommaren slut och man får passa på att njuta så länge det varar.

 

Av agneta svensson - 23 september 2011 14:58

Ett snabbt inlägg här på bloggen idag. Är inte alls pigg ska jag säga.......

Men igår kväll såg jag en underbar film på sjuan. Ett monster till svärmor. Skådespelar gör Wanda Sykes, Jennifer Lopez, Jane Fonda , med flera. De gör en strålande insatts alla tre. Har sett denna film säkert 3 gånger nu och jag bara älskar den. Den är så himla rolig. Så har ni inte sett den ...gör det.


Handlingen:


Charlotte (Jennifer Lopez) har efter flera års letande äntligen träffat den Rätte. Men det var innan hon träffade hans mamma. Hon är ett monster till svärmor och en levande mardröm för Charlotte. Jane Fonda, som gör sin första filmroll på 14 år, spelar den fasansfulla svärmodern som gör vad som helst för att behålla sonen för sig själv.


Av agneta svensson - 22 september 2011 16:57

Näää.......vad sjuk jag är.   Har åkt på en riktig dunder förkylning. Fick sjukskriva mig i dag, jag orkar inte jobba så här och inte vill jag smitta ner andra heller...Gah..

Stackars , stackars mig. Det är bara vila som gäller. Jag har bunkrat upp med nässpray, alvedon, halstabletter och näsdukar.


Nu orkar jag inte sitta här o skriva längre....måste lägga mig.

Av agneta svensson - 21 september 2011 18:07

Oj, vad kul i morgon är det invigning för Västerås nya köpcenter. Det kommer att ligga ihop med Ikea på Erikslund. Jättemånga affärer kommer att slå upp sina portar.   Kappahl,Bik Bok ,Vila,  Brothers, Cubus, Dea Axelssons,  Dm Mode, Dressman, H & M, Deichmans skor, Din sko, Skopunkten,   Albrekts Guld, Arhtur Guld och design, Apotek Hjärtat,  Expert, BR leksaker, mm Det kommer att öppna ungefär 50 butiker i köpcentrat.

Nu kan jag inte gå på invigningen men jag får göra ett besök en annan vecka. Jag jobbar imorgon om jag inte är hemma och sjuk. Jag mår skit , så genomförkyld...orkar ingenting nästan.  Nu har det brutit ut riktigt ordentligt.

Av agneta svensson - 20 september 2011 19:59

En väninna ringde mig på eftermiddagen och ville ta en promenad. Jag hängde på, det är ju så skönt ute. Det är alldeles ljummet i luften. Och kan ni tänka er, vi hittade massor av kantareller efter cykelbanan. Det är ju skog på sidorna av cykel o gångbanan där vi brukar gå. Hahahaa....Det var alldeles gult på två ställen och vi plockade ca 2 liter var.


Så ikväll har jag ätit omelett med smörstekta kantareller som jag hällde lite grädde över.Mmmmmm......säger jag bara.



Här ser ni vad gult det är på ett av ställena. Fotot är taget med mobilen så det är inte så bra.

Kolla noga så ser ni kaluffsen på min väninna

    Hade ju inget att bära i så jag fick ta min huva till jackan som korg. Min väninna fick ta sin halsduk. Hahaha........

  Här ska de rensas

  Omelett med kantareller ....Mmmmmmmmm

 

             

Av agneta svensson - 20 september 2011 16:11

Mår inte alls som jag ska. Det känns konstigt i halsen som bara den. Inte ont direkt men konstig. Hade nåt liknande förra året och då var det halsfluss. Inget ont i halsen men jag fick hög feber efter ett tag....Jag är då konstig jag.


Tar det lugnt och vilar mycket nu när jag är ledig. Är ledig imorgon med, vi får se hur det är då. Ev får jag lov att gå till min läkare, det är ju inte bra att smitta ner dem på jobbet.


Har iallafall varit ut lite idag, Fortfarande 14 grade i skuggan , i solen är det varmare. Hääärligt.



Av agneta svensson - 19 september 2011 21:47

Har någon förkylning i kroppen som inte vill bryta ut ordentligt,Typiskt mig. Har nog gått i två veckor nu och känt mig trött, har dålig kondis mm. Har lite ont i halsen sedan igår och i kroppen. Segt..segt. Det är bättre att bli riktigt sjuk och så blir man bra. Som det nu är går man bara och mår skit.....gah....jaja...det är de som har det mycket värre förstås. Om det bara är frågan om en förkylning så...

Har Varit ute på en promenad på förmiddagen med en väninna. Vi tog en kort vända eftersom jag känner mig lite hängig.

 

Nu är Maestro slut och Marit Bergman vann. Tyckte att programmet var sevärt.

Har jobbat med min hemsida idag. Börjat snickra på Halloween och vintersidan.

Lika bra att passa på när man har tiden o lusten.

Ovido - Quiz & Flashcards