Alla inlägg under september 2011

Av agneta svensson - 19 september 2011 10:43

Jag älskar programmet , Kalle Moreaus mm. Har ni inte sett det så gå in på svt.se och titta på programmen. Bra artister, humor , sång och glädje, det är vad detta prog´ram innehåller. Fram för mer sådana här underhållningsprogram. Här är ett smakprov. Från gårdagens program.

Av agneta svensson - 18 september 2011 13:02

Oj, vilken trevlig kväll vi hade. Vi började kvällen med att träffas på jobbet hos en av tjejerna. Hon har fördelen att jobba på stan. När vi kom dit så hade hon gjort så mysigt med tända ljus , vin och ost. Där satt vi länge och njöt av vin, ost och varandra. Många skrattanfall fick jag ska jag säga...hahaha....Vilket härligt gäng.

          Här mellanlandade vi på Bischop Arms och tog några öl eller vin.

    Annelen helt inne i sin nya telefon.....hahaha...........................


Här tog jag kort på Annelen och Anne vid svartån , i bakgrunden syns kulturnattsmånen mot stadshuset. Jag fotar med min mobil så det blir inte allför bra foton men jag hoppas att det syns vad det ska föreställa iallafall....

 Vi spatserar vid några torgstånd och hittar de här underbart söööta lovika vantarna....

   Till små bäbisar...Vill haaaaa..............

Det visar sig att det är Annelens någon släkting som har gjort dessa....

  De fungerar bra att ha mobilen i också....................som ni ser.


Här är lite foton på blomsterutställningen som vi också besökte, är de inte vackra

flickorna med de underbara blomsterhattarna på huvudet.

    Detta var lite av kulturnatten 2011. Längtar redan till nästa år.


Tack tjejer för en underbart trevlig  kväll.


Av agneta svensson - 17 september 2011 10:44

Grr....Vaknade redan kl.03.00 inatt och kunde inte somna om. Låg och läste till 6.00 ca då gick jag upp och åt frukost och läste morgontidningen. Efter det lade jag mig igen och läste, somnade faktiskt och sov till 8.30 Gah. Hur kul är det med mina sömnproblem...Det kom som ett brev på posten ungefär vid övergångsåldern.....Har sömntabletter men ibland sover jag bara ca 3 timmar på dem och sedan vaknar jag o kan inte somna om. Beror ofta på hur stressad jag är inombords.


Jag ska ta mig till affären snart. Måste handla hem något gott till helgen. Ikväll ska jag ner på stan och gå runt på kulturnatta. Vi är 4 tjejer som ska strosa runt och vara kulturella. Ska bli jättemysigt. Det är jättetrevligt med uppträdanden av alla de slag på gator o torg, teatrar o konsertsal mm.......Överallt händer det något. Och det bästa av allt är att allt är gratis......Det ni.

 



Av agneta svensson - 16 september 2011 11:31

  Min syster är hemma igen. Får hoppas att allt går bra nu och att hon blir frisk snabbt.

Jag sov länge idag, det var riktigt skönt faktiskt.   skiner över oss Västeråsare idag och man blir så glad när man tittar ut. Börjar jobba 15 idag och jobbar till 21,30.  


Jotex har börjat med Julsidorna , häärligt....även om det känns tidigt så är vi snart vid 1.a Advent. Det går fort nu. Äääälskar Julen.  


Ha en bra fredag.


Av agneta svensson - 15 september 2011 11:04

  skiner här i Västerås idag. Härlig höstdag. Min 2 dagars ledighet är slut och jag ska jobba ikväll och imorgon kväll. Men sedan är jag ledig 5 dagar.


Syrran är på bättringsvägen och kommer ev hem idag om värdena är bra. Hon har ju dragit på sig lunginflammation också så hon har legat med syretillförsel på Lasarettet. Men om hon får i sig rätt mängd med syre utan syretillförseln så får hon komma hem. Hon får också morfinliknande smärtstillande eftersom hon inte ska behöva ha så mycket smärta. Det är inte skönt att ha ett brutet revben.




 
Av agneta svensson - 14 september 2011 11:48

Om ni har följt succe`serien 2 1/2 men på tv så vet ni att den ena av huvudrollsinehavaren Sharlie Sheen har fått sparken från serien. Nu har Ashton Kutsher fått rollen istället. Ska bli spännande att se hur han kan föra serien vidare.


Nu har nya vinjetten kommit ut med Ashton istället för Sharlie. Så här såg vinjetten ut med Sharlie:


Nya vinjetten med Ashton ser ut så här.


Av agneta svensson - 13 september 2011 16:52

Trött, trött , trött efter att jobbat helgen. Ledig idag o imorgon. Har inte gjort något speciellt mer än tagit mig en cykeltur. Det är vila som gäller.


ikväll blir det true talent, 4 stjärnors middag, superstars och Vad hände med..på tv för min del.



Av agneta svensson - 12 september 2011 09:26

Min syster kom hem från jobbet i måndags, efter att jobbat en lång helg . Är alldeles slut. Ska gå in i duschen men halkar och slår i huvud, armbåge och rygg, ordentligt.. Hon har jätteont överallt , en bula i huvudet , en svullen armbåge och sååå ont i revbenen bak. Är tvungen att jobba tre dagar med denna smärta....Men i lördags fick hon åka in på akuten, då stod hon inte ut längre.

Min syster ligger fortfarande kvar på lasarettet och det visade sig vara ett brutet revben, inte undra på att hon har ont. Nu får hon morfin mot smärtan eftersom hon var väldigt smärtpåverkad. De tar en heldel prover på henne , känns bra att de är så noga och går igenom kroppen. Hon hade feber igår och det gör dem fundersamma, men idag har hon inte haft feber ännu. Får hoppas att hon slipper det. Antagligen av smärtan kan jag tro....


Jaa ...ni ser vad som kan hända. Det sägs ju att de flesta olyckorna sker i hemmet..

Krya på dig nu syster yster.....  


Själv har jag jobbat lördag , söndag och ska jobba idag med, men sedan är jag ledig två dagar. Börjar 12.30 idag med möte fram till 16. Sedan jobbar jag fram till 21.

Ovido - Quiz & Flashcards