Alla inlägg under september 2011

Av agneta svensson - 11 september 2011 10:48

Såg ni Kristallgalan för några kvällar sig? Där skulle Eric saade dela ut ett pris och med sig hade han en överraskning. Omar Rudberg sjöng och dansade med Eric och vilken talang.. Omar tog hem segern i lilla schlagerstjärnan 2011 . Detta kommer att bli nästa Eric Saade, vänta ska ni se. Han kommer att höra av sig igen när han är gammal nog att vara med på melodifestivalen...Ser jag fram emot.


Av agneta svensson - 10 september 2011 09:49

Oj, vilken bra film jag tittade på igår kväll.  På svenska heter den Nu eller aldrig. (The Buckets list) Jack Nickolson och Morgan Freeman spelar två män döende i cancer. De träffas på lasarettet där de båda är inlagda . Nickolson spelar en ensam och vresig miljadär, Freeman spelar en familjefar som gett upp sina drömmar för familjen . De finnner varandra och de bestämmer sig för att tillsammans göra det som de alltid velat gjort innan de dör.Tillsammans gör de sin livs resa och under resans gång blir de vänner som lär sig att leva livet.


En sådan fin film detta är. Många tårar blir det förstås under filmens gång. Rekommenderas....har ni inte sett den ...gör det.

Av agneta svensson - 9 september 2011 14:35

I VLT idag stod att läsa om Fredrik Jansson från Skellefteå som för 10 år sedan tvingades amputera det ena benet.

Ändå måste han regelbundet bevisa att benet fortfarande är borta och att han därför kan få fortsatt tillstånd för handikapparkering.

Han måste åka till Umeå vart tredje år för att få en läkare att skriva på ett papper på att benet fortfarande är borta. Hahahahahaha..........Helt sjukt. Men typiskt byråkratin i Sverige. Hahahahah..................  

Av agneta svensson - 8 september 2011 17:12

Ledig dag och jag har inte gjort något speciellt. Tagit mig en promenad bara. Känner mig trött idag.  Ikväll ska jag se den spännande fortsättningen på True talent....

Just nu skiner solen här utanför fönstret men det har regnat också, så det är varierande väder.


Nostalgi.....

Av agneta svensson - 7 september 2011 22:03

Bilder på Bosse på jobbet. Han har en egen arbetsrock han. Bosse är min favorithund av alla hundar och jag som inte gillar pudlar , men han är så speciell. Tänkte ta lite foton på de andra djuren också men det får bli en annan gång. Hann inte ikväll.

   

Av agneta svensson - 6 september 2011 17:25

Denna tandborsten ska jag klicka hem. har en väninna som provat den och den fungerar verkligen.  Återkommer om resultatet.

     Detta kostar flera tusen hos tandläkaren . Tandborsten kostar 149 kr. Sedan ska

   whitening tandkräm användas..



Tandborsten använder sig av precis samma ljus som konventionella tandblekningskliniker,

det blå ljuset reagerar med tandkrämens oxid komponenter och bleker tänderna på precis samma sätt.


I USA har tandborsten på kort tid gjort succé. Bland de kända personer som

regelbundet använder tandborsten finns artisten Nicole Scherzinger, sångerskan

Patti Labelle, MTV-stjärnan Snooki och skådespelaren Chris Bauer.


Tandborsten avger ingen skadlig UV-ljus strålning med andra ord är den

100 % ofarlig. Blått ljus gör inte bara tänderna vita. Studier har även visat

att det kan användas för att selektivt hämma vissa bakterier som förknippas

med destruktiva sjukdomar i tandköttet.


Tandborsten avger ingen skadlig UV-ljus strålning med andra ord är den 100 % ofarlig.


Blått ljus gör inte bara tänderna vita. Studier har även visat att det kan användas för

att selektivt hämma vissa bakterier som förknippas med destruktiva sjukdomar i tandköttet.


Kan beställas på blueillume.com


Av agneta svensson - 5 september 2011 12:36

Vackert väder idag med här i Västerås. Vad skönt eftersom jag ska cykla till jobbet. Sov ganska länge i morse. Kan inte fatta att två veckor redan har gått???? Livet rinner iväg minsann. Det gäller verkligen att ta vara på varje dag.

Carpe Diem.


Ikväll missar jag Maestro men jag ska kika på nätet, SVT.se när jag kommer hem.

 

Av agneta svensson - 4 september 2011 20:59

Moraeus med mera..oj, vilket underbart bra program. Vad glad jag blir när det äntligen kommer lite nya och bra program på tv. Programmet innehöll musik, humor och bra artister. Ser fram emot nästa program på söndag. Jag jobbar då men jag kan se det på svt.se när jag kommer hem.


I morgon är det dax att jobba igen efter 2 veckors ledighet. Börjar 14,00. Jobbar 6 veckor sedan har jag 2 veckor semester igen.

Ovido - Quiz & Flashcards