Alla inlägg under september 2011

Av agneta svensson - 4 september 2011 14:35

Christian Olsson fick en bra start på trestegsfinalen med 17,23 redan i första hoppet.

Men efter tre försök till valde han att avbryta tävlingen. Kände att han inte skulle kunna hoppa så långt som behövdes till medalj. Och han hade lite känningar i foten och ryggen. Christian slutade på en 6 plats och jag tycker han gjorde bra ifrån sig ändå. Nu får vi hoppas att han kan förbättra sina hopp och att han får vara skadefri fram till OS så att vi får se honom igen. Själv säger han att han ska ta sig en funderare på om han ska fortsätta. Hoppas .

Amerikanen Christian Taylor vann på 17,96. Grattis till honom.

 



Underbart, Jamaica vinner 4 x 100 m med Usain Bolt som siste man. Världsrekordet från OS i Peking 2008 på 37,10 slogs med sex hundradelar när Bolt sprang i mål på 37,04.  Vilken idrottman detta är. ´Och vilket bra VM det har varit trots avsaknaden av svensk medalj. Dramatik så det förslår och ett nytt världsrekord. Kul. Nu ser jag fram emot OS i London nästa sommar 2012.

 

Av agneta svensson - 4 september 2011 10:03

 idag gäller det , ska vi få en medalj i tresteg tro? Hoppas verkligen att Christian Ohlsson hoppar av bara den, som han kan och tar en medalj. Jag vill se den där blicken han har innan han hoppar.......Usch vad nervös jag är inför dagens final. Sändingarna från VM i friidrott börjar 10,45 på 1.an

 


Av agneta svensson - 3 september 2011 14:47

Stackars Emma Det gick inte alls.Rev alla tre försök redan på 1,93 Hon har nog problem med att hålla nerverna i styr, kanske....Behöver nog mycket träning i mental styrka. Ja, det är bara en gissning från min sida. Men jag lider med  henne just nu....Men du kommer igen, Emma. Det går inget bra för Sverige just nu....

 Bild fr aftonbladet

  Grattis Bolt till en enastående seger med 19,40 i 200 m....Suverränt lopp och   vilken otrolig prestation. Usain Bolt is back......

 

Blid fr aftonbladet

  Hahaha...han är en riktig underhållare också. Dansar mm och bjuder verkligen på sig själv. Jag bara älskar sådana personligheter. De är inte många.

Här har han tagit aftonbladets sportblads kamera och plåtar fotograferna..hahaha

  Bild lånad från aftonbladet

Av agneta svensson - 3 september 2011 09:32

Vi har ett underbart väder   här i Västerås och jag ska ta mig en promenad till Netto nu. Sedan ska jag titta på VM i friidrott som börjar 11,30 på 1.an Nu gäller det att hålla tummarna för Emma Green. Hon hoppar höjdhoppsfinal idag och vi hoppas på medalj , förstås. 

   

Sedan är det ju 200 meters final med Usain Bolt. Där hoppas jag förstås på Bolt och det ska väl inte vara något problem.....Vad man har sett....hahaha...love him.

Kanske blir det ett nytt världsrekord.....

 



Av agneta svensson - 2 september 2011 13:29

Idag har jag varit och hämtat mitt paket från Jotex. Satte upp min gardin i rummet så nu har jag två stycken i fönstret.   Med i paketet låg det två plädar och den här fina ljushållaren. Synd att jag inte kan få upp den på väggen själv....Måste borras. Så nu måste jag ringa min kompis igen. Gah..Ringer next week.   

 


Har tittat på VM i friidrott och heja Christian Ohlsson....han tog sig till final med en bra tid. Och han ser ut att vara i bra form, så nu håller vi tummarna för att det blir en svensk medalj.


Och Usain Bolt......Hahaha....Det är han sen kommer de andra. Han spelar i en liga för sig. Helt otrolig den killen. Underbar att se. Gick lätt vidare till final i 200 meter.

Av agneta svensson - 1 september 2011 11:44

Idag har jag rullat ihop min matta som jag haft på balkongen. Puh....Var tvungen att släpa in allt, bord, stolar,hyllor och blomster. Nu ska jag inhandla en ny matta och det får bli trasmattor som jag kan tvätta. Har ju katter och det går inte att ha mattor som inte går att tvätta och de måste vara lätta att dammsuga.


´Kikar lite på Vm i friidrott mellan varven, har tv.n på. Nu ska jag dammsuga sedan kommer en kompis hem till mig. Han ska hjälpa mig borra upp ett par vägghyllor i rummet. Tur man har vänner som är duktiga på sådant.


igår kväll gick mina hörlurar till datorn sönder, grr........Panik.. då jag använder dem varje dag. In på nätet och beställde ett par nya , levereras imorgon. Beställer ibland ifrån Webbhallen.se och de är så snabba med leveranser. Beställer man före 15,00 kommer paketet dagen efter.

Ovido - Quiz & Flashcards