Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Filmtips

Av agneta svensson - 23 oktober 2011 10:10

Det är ju min jobbarhelg så mitt kommenterande hos er blir lidande. Orkar inte så mycket när jag kommer hem. Men jag har lyckats ramla på två filmer på tv.n Konstigt det är inte ofta det är något som faller mig på läppen. Det brukar vara filmer som jag inte är intresserad av eller har sett.


Nu tipsar jag om två jättebra och sevärda filmer.Om ni inte sett dem så gör det.


Den första heter Bobby.Amerikansk långfilm från 2006.  Med hjälp av delvis fakta och delvis
fiktion återberättas historien: Det är den 6 juni 1968, Robert F Kennedy blir
mördad på Ambassador hotel i Los Angeles. Vi får följa en grupp människor som
råkade befinna sig på denna plats den ödesdigra kvällen och hur de upplevde
senatorns död.


Den andra filmen heter Allt för min syster.Amerikanskt drama från 2009. När Kate var två år fick hon diagnosen leukemi och sedan den dagen har hennes föräldrar, Brian och Sara gjort allt för sin dotter. Tack vare sin syster, Anna, som är en perfekt medicinsk donator, har Kate lyckats leva och mot alla odds får hon uppleva sin 16-årsdag. Men nu när Anna blivit tonåring fattar hon ett beslut som vänder upp och ner på familjen. Hon vill inte längre vara donator till sin syster och framförallt vill hon ha rätt att själv välja. För att få kontroll över sitt eget liv stämmer hon sina föräldrar medveten om att hennes beslut kan leda till att Kate dör.

 
 
lillis

lillis

23 oktober 2011 10:33

Vad bra bägge filmerna låter, dom måste jag kolla på
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 oktober 2011 16:56

Skönt att helgen är över för din del.
Ohhh jag som inte alls gillar att kolla på film.

Önskar dig en fin kommande vecka!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

23 oktober 2011 17:08

Säkert bra filmer.
Ha det bra! Kram från mig.

http://blogg.birgittasplace.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards