Alla inlägg under november 2011

Av agneta svensson - 30 november 2011 19:02

Har varit med en väninna till erikslunds köpcenter. Handlat ett rött linne och ett par tights svarta, ser ut som skinn. Jättesköna.

Nu ska jag se på tv, halv åtta hos mig, från sverige till himlen och Berg flyttar in. Ikväll ska jag lägga mig i tid. Ska upp i morgon bitti. Börjar mitt nya jobb i morgon, går introduktion 7,30 - 14,15. Känns himla spännande ska jag säga.

Av agneta svensson - 30 november 2011 09:23

I går blev det inget bloggande för min del. Dagen gick undan och jag var så trött när kvällen kom så jag orkade ingenting.


Jag var på stan på förmiddagen. Klippte mig i etapper. Syns ingen större skillnad så det är inget att lägga ut här. Frissan tog ca 5 cm av håret. Skönt är det.


Köpte mig en tunika - klänning på Lindex. Sitter tight på kroppen och över klänningen sitter schiffong som döljer den där putande magen, är inte gravid...fniss........Den blir fin till alla julfesterna framöver.

   

Köpte lite smycken på Guldfynd. Ta tre betala för två.....................

     

På eftermiddagen åkte jag och en väninna till kyrkogrden och tände ljus åt våra nära och kära. Sedan följde jag med henne upp till sig och drack the och pratade lite.


Nu ska jag snart ner i tvättstugan och tvätta några maskiner. Tråkigt men ett nödvändigt ont.

Av agneta svensson - 28 november 2011 15:05

Jaha...nu är jag ledig fram till torsdag då jag börjar mitt nya jobb. Känns så bra. Så skönt att slippa denna långa otäcka väg till jobbet framöver.

Titta vilket vackert halsband jag fick av mina jobbarkompisar igår.....Pirls for Girls, heter märket. Visst är det fint.

TACK KÄRA NI....................Varje gång jag använder det så kommer jag ihåg er.

 


Av agneta svensson - 28 november 2011 10:32

Den sista hälften av årets artister i MF:


Deltävling 3 i Leksand den 18 februari

I mina drömmar
Artist: Maria BenHajji
Upphovsmän: Nanna Svensdóttir, Thomas Cars

Just A Little Bit
Artist: Love Generation
Upphovsmän: RedOne, John Mamann, Jean-Claude Sindres, Teddy Sky, Yohanne Simon, Bilal "The Chef" Hajji

Lovelight
Artist: Andreas Johnson
Upphovsmän: Andreas Johnson, Peter Kvint

Mirakel
Artist: Björn Ranelid feat. Sara Li
Upphovsmän: Fredrik Andersson, Björn Ranelid

Sanningen
Artist: Carolina Wallin Pérez
Upphovsmän: Michael Clauss, Martin Bjelke, Carolina Wallin Pérez, F Dread

Why Am I Crying
Artist: Molly Sandén
Upphovsmän: Molly Sandén, Aleena Gibson, Windy Wagner

Youngblood
Artist: Youngblood
Upphovsmän: Fredrik Kempe, David Kreuger


Deltävling 4 i Malmö den 25 februari
Allting blir bra igen
Artist: OPA
Upphovsman: Michael Sideridis

Don?t Let Me Down
Artist: Lotta Engberg och Christer Sjögren
Upphovsmän: Lasse Holm, Lars "Dille" Diedricson

Goosebumps
Artist: Hanna Lindblad
Upphovsmän: Hanna Lindblad, Linda Sundblad, Tony Nilsson

Kyss mig
Artist: Axel Algmark
Upphovsmän: Axel Algmark, Mattias Frändå, Jonathan Magnussen

Land of Broken Dreams
Artist: Dynazty
Upphovsmän: Thomas G:son, Thomas "Plec" Johansson

The Girl
Artist: Charlotte Perrelli
Upphovsmän: Fredrik Kempe, Alexander Jonsson

Amazing
Artist: Danny Saucedo
Upphovsmän: Danny Saucedo, Peter Boström, Figge Boström

Why Start A Fire
Artist: Lisa Miskovsky
Upphovsmän: Lisa Miskovsky, Aleksander With, Bernt Rune Stray, Berent Philip Moe


Saknar Sanna Nielsen, Carola och Eric Saade och jag tycker att en hel del av de medverkande inte borde vara med alls.

Av agneta svensson - 27 november 2011 10:07

 

Usch...vilket väder idag. Regn och rusk...blåsigt. Mn nu är det sista dagen jag behöver ta mig ända bort till mitt nuvarande jobb. Hurra!!!!!! I kväll  slutar jag på mitt nuvarande jobb. Jobbar 14 - 21,30.


Önskar er alla en riktigt skön 1.a Advent med glögg och pepparkakaor och levande ljus.


Av agneta svensson - 26 november 2011 15:39

Oj, oj, oj....vad tiden går fort. Hänger liksom inte riktigt med nu. Jobbat långa pass i veckan. Är ledig idag och det har

varit full fart från i morse. Varit till affären och handlat lite till kylen. Sedan har jag satt upp nya gardiner och julpyntat lite. Puuust.......Nu är jag alldeles slut och ska lägga mig raklång på soffan framför tv.n  Gäääsp............

 I morgon är det dax att jobba igen men sedan ska jag vara ledig tre dagar. Hoppas att jag hinner ikapp mig själv då.

Ha en skön lördag.


Av agneta svensson - 25 november 2011 11:20

Jobbar ikväll 13 - 20,30, men  i morgon är jag ledig och då ska jag pynta inför 1,a Advent här hemma. Är så himla trött just nu, pust. På söndag jobbar jag sista dagen o kvällen på mitt nuvarande jobb. Sedan är jag ledig månd, tisd och onsdag innan jag börjar på mitt nya arbete................

Ha en bra fredag

Av agneta svensson - 24 november 2011 10:56

Oj, vad kul. Nu är det klart vem som blir årets Julvärd i tv. Det blir Kalle Moraeus och det är helt rätt val, tycker jag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards