Alla inlägg under november 2011

Av agneta svensson - 23 november 2011 13:02

En familj i Florida har med hjälp av 150 000 lampor skapat USA:s mest omtalade julbelysning. Häftigt va?

Älskar Julen och detta är urtjusigt tycker jag , och vilket arbete som ligger bakom. Oj,oj, oj..............

 

Av agneta svensson - 23 november 2011 12:00

The Moniker har slåppt en ny singel : Who wants to die alone. Till låten hör denna nya video också.

Passande nu när han ska vara med i Melodifestivalen nästa år.

Av agneta svensson - 21 november 2011 10:55

Nu är det klart vilka artister som ska framföra låtarna i de två första deltävlingarna.

Här är artisterna
Följande artister och bidrag, i alfabetisk ordning, tävlar i de första två deltävlingarna. Startordningen presenteras vid senare tillfälle.

Deltävling 1 i Växjö den 4 februari
Euphoria
Artist: Loreen
Låtskrivare: Peter Boström och Thomas G:son

I Want To Be Chris Isaak (This Is Just the Beginning)
Artist: The Moniker
Låtskrivare: The Moniker

Jag reser mig igen
Artist: Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
Låtskrivare: Thomas G:son och Ted Ström

Mystery
Artist: Dead by April
Låtskrivare: Pontus Hjelm

På väg
Artist: Abalone Dots
Låtskrivare: Abalone Dots (Rebecka Hjukström, Sophia Hogman, Louise Holmer) och Viktor Källgren

Salt & Pepper
Artist: Marie Serneholt
Låtskrivare: Figge Boström, Lina Eriksson och Mårten Eriksson

Sean Den Förste Banan
Artist: Sean Banan
Låtskrivare: Sean Banan, Joakim Larsson, Hans Blomberg, Mårten Andersson

The Boy Can Dance
Artist: Afrodite
Låtskrivare: Figge Boström, Johan Lindman och Catrine Loqvist

Deltävling 2 i Göteborg den 11 februari
Aldrig
Artist: Andreas Lundstedt
Låtskrivare: Randy Goodrum, Niclas Lundin och Maria Marcus

Baby Doll
Artist: Top Cats
Låtskrivare: Lina Eriksson, Mårten Eriksson och Susie Päivärinta

Det går för långsamt
Artist: Mimi Oh
Låtskrivare: Niclas Lundin och Anton Malmberg Hård af Segerstad

Ge aldrig upp
Artist: Thomas Di Leva
Låtskrivare: Thomas Di Leva

I din himmel
Artist: Sonja Aldén
Låtskrivare: Sonja Aldén, Peter Boström och Bobby Ljunggren

Shout It Out
Artist: David Lindgren
Låtskrivare: Tony Nilsson och Fernando Fuentes

Soldiers
Artist: Ulrik Munther
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, David Jackson, Ulrik Munther och Johan Åberg

Stormande hav
Artist: Timoteij
Låtskrivare: Jens Engelbrecht, Stina Engelbrecht, Johan Fjellström och Kristian Lagerström


källa Svt.se

Av agneta svensson - 20 november 2011 10:21

Hoppar in för att säga hej ocj hoppas att ni haft en bra helg. Jag jobbar ju men nu har jag bara idag kvar. Jobbar 12,30 - 21,15. Igår cyklade jag till jobbet men när jag skulle hem då klockan var 21,00 så var det sååå halt på vissa ställen. Usch... så jag hade turen att få åke bil med en jobbarkompis som bor åt samma håll. Jag är så rädd att cykla när det är halt , är rädd att gå med.


Min cykel blev kvar på jobbet, cykelen.......Idag regnar det och är mildare så jag hoppas att jag kan cykla hem ikväll. Annars har jag en kollega jag kan åka med , men jag vill ju ha hem cykeln, hellst. Idag får jag gå till jobbet.....

Av agneta svensson - 18 november 2011 09:44

Har varit ledig två dagar nu men idag är det dax att jobba igen. Lååång dag är det också, suck. Jobbar  11,30 - 21,30, puust. Jag ska jobba långa pass hela helgen, så vi får se om jag orkar in här.


 Det går fortfarande att cykla och glad är jag för det. Men snart får jag nära till jobbet och det ska verkligen bli skönt ska jag säga. Börjar nya jobbet den 1 december.  


Av agneta svensson - 17 november 2011 14:47

oj, vad kul. Hittade detta klippet på Eric Saade när han kör sin consert Made of pop i Frankrike den 10 november.

Av agneta svensson - 16 november 2011 19:18

Den här julen kommer Västerås centrum att lysas upp på ett nytt sätt. Västerås stad satsar 2 miljoner kronor på en ny och energisnål belysning som man valt ut tillsammans med Västerås Citysamverkan. Berörda fastighetsägare står för elkostnader och installationer, enligt Maria Fors på Citysamverkan.
I går började man arbetet med att hänga upp ljusslingor i träden på Bondtorget. Framöver kommer även träd längs Stora gatan och Vasagatan att få likadana slingor.
Köpmangatan ska prydas på sitt eget sätt med hängande stjärnor i mitten. Sigmatorget ska få en stjärnhimmel med uppspända slingor mellan fasaderna.
Det blir även 16 konstgjorda granar som är 4,5 meter höga. De ska bland annat placeras ut på Hantverkargatan samt Stora gatans korsningar med Kopparbergsvägen, Vasagatan och Västra Ringvägen.
All belysning kommer inte att lysa på första advent. Men andra advent ska det vara klart, lovar stadsträdgårdsmästare Lars Wiberg.


VLT

 

  

 

Ska bli spännande att se. Blir nog jättetjusigt......

Av agneta svensson - 15 november 2011 12:41

Inget speciellt att skriva om i dag. Totalt avsaknad av ideer.....

Ha en bra dag, själv ska jag jobba 15,30 - 20,30. Ska cykla idag, ännu är det

cykelväder. Tralala.......Vi får hoppas att det håller i sig tills jag har slutat

på mitt jobb. Underlättar att kunna cykla till o från jobbet.

 

Ovido - Quiz & Flashcards