Alla inlägg under november 2011

Av agneta svensson - 14 november 2011 11:47

Hej och hå ....nu var denna helgen över. Fort gick det. I går var det final i True Talent och en av de jag ville skulle vinna , vann. Dimitri Keiski. Grattis till dig. En annan av mina favoriter var Paulina, så originell och oj, vilken artist. Henne kommer vi att se mer av i framtiden. Var så säkra.


 

Nu är min semester slut, två veckor som bara har rusat iväg. Nu jobbat jag två veckor till på mitt nuvarande jobb sedan den 1.a december börjar jag på nya jobbet. Ser jag verkligen fram emot.

Av agneta svensson - 11 november 2011 08:39

Har precis ätit frukost och läst min morgontidning. Klockan 10,00 ska jag ha tvättstugan fram till 13,00. Under tiden jag tvättar så åker dammsugaren fram. Jag stora dammkatter på golven så mina katter börjar se lite sura ut, fniss.

Sedan får det bli en promenad. Igår var jag ute och gick med en väninna i flera timmar och tänk att jag fick allt lite färg på kinderna av solen.....

I kv'äll kommer en före detta arbetskamrat hem till mig på öl och pizza. Oj, vad kul , vi brukar ha så mycket att prata om. Roligt har vi också.  

Av agneta svensson - 10 november 2011 18:05

Nu spekuleras det i vilka som ska vara med i Melodifestivalen 2012. Några namn är klara enl. Expressen:


"Aldrig aldrig"

Artist: Andreas Lundstedt.
Alcazar-Andreas går solo med en klassisk
discodänga.



"Allting blir bra igen"

Artist: OPA!
Den
grekdoftande gruppen OPA! står för årets etnoinslag.



"Baby Doll"

Artist: Top Cats.
Rockabillygruppen från Talang med en låt
skriven av bland andra Susie Päivärinta.



"Det går för långsamt"

Artist: Mimi Oh.
Låten beskrivs som en 80-talsdoftande poplåt.



"Don't let me down"

Artist: Christer Sjögren & Lotta Engberg.
Lasse Holm gör comeback i Melodifestivalen med
den här duetten.



"Euphoria"

Artist: Ej klart. Loreen har provsjungit låten.
En up tempo poplåt signerad Thomas G:son och
Peter Boström.



"Förlåt mig"

Artist: Mattias Andréasson.
En tredjedel av EMD sjunger r'n'b på svenska.



"Ge aldrig upp"

Artist: Thomas Di Leva.
Kaftanbäraren från Gävle debuterar i
tävlingen.



"Goosebumps"

Artist: Hanna Lindblad.
Musikalstjärnan återvänder till tävlingen med
en låt av henne själv och Linda Sundblad.



"I din himmel"

Artist: Sonja Aldén.
Ytterligare en ballad för Sonja som gjorde
succé med "För att du finns" 2007.



"I mina drömmar"

Artist: Maria BenHajji
Vinnare av SVT:s webbjokertävling.



"I want to be Chris Isaak"

Artist: The Moniker.
The Moniker följer upp förra årets tredjeplats
med en ny låt.



"Jag reser mig igen"

Artist: Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern.
Skådespelaren Flinck tävlar med en ballad.



"Just A Little Bit"

Artist: Love Generation.
RedOne har skrivit ännu en låt för Love
Generation som förra året bara tog sig till Andra chansen.



"Kyss mig"

Artist: Axel Algmark
Algmark har tävlat i "Svensktoppen nästa" i
radio.



"Land of broken dreams"

Artist: Dynazty
Thomas G:son har skrivit den här hårdrockslåten
till Peter Stormares adepter.



"Lovelight"

Artist: Andreas Johnson.
Andreas Johnson medverkar för femte gången på
sju år.



"Mirakel"

Artist: Björn Ranelid och Sara Larsson.
Sara Larsson är känd från Caracola.



'"Mystery"

Artist: Dead by April.
Beskrivs som Melodifestivalens tyngsta bidrag
någonsin.



"Porslin"

Artist: Anna Järvinen.
Martin Elisson från Hästpojken och Håkan
Hellströms radarpartner Björn Olsson har skrivit låten.



"På väg"

Artist: Abalone Dots.
Bandet schlagerdebuterar med bluegrass och
country.



"Salt & pepper"

Artist: Marie Serneholt.
Marie ställer upp och tävlar igen, året efter
sitt programledarskap.



"Sanningen"

Artist: Carolina Wallin-Perez.
Carolina har gjort uppmärksammade covers av
Kent-låtar.



"Sean den förste Banan"

Artist: Sean Banan.
Komikern Sean Banan gör en låt lik de han
tidigare har släppt.



"Soldiers"

Artist: Ulrik Munther.
Flickidolen Munther tar steget upp från Lilla
Melodifestivalen till den stora.



"Stormande hav"

Artist: Timotej.
Skaratjejerna som slog igenom i tävlingen 2010
är tillbaka med en etnopoplåt.



"The boy can dance"

Artist: Afro-dite.
Afro-dite gör comeback med en discorökare.



"The girl"

Artist: Charlotte Perrelli.
Perrelli är tillbaka med en låt specialskriven
av Fredrik Kempe.



"To the sky"

Artist: Danny Saucedo.
Tvåan från förra året vill ha revansch, och
utmanar kollegan Mattias i EMD.



"Why am I crying"

Artist: Molly Sandén.
Förra årets vinnare Eric Saades flickvän
ställer upp igen.



"Why start a fire"

Artist: Lisa Miskovsky.
Norrländskan debuterar i tävlingen.



"Youngblood"

Artist: Youngblood.
Fredrik Kempe har skrivit låten för ett av
honom själv i hopsatt pojkband.


Fotnot: Artisterna kommer att
presenteras av SVT vid två presskonferenser, 21 och 28 november.



Av agneta svensson - 9 november 2011 17:32

Idag har  lyst över Västerås. Sååå mycket piggare man blir på en gång. Jag och en väninna har varit ute på en riktigt lång promenad idag. Sedan gick vi hem till mig och drack lite the och pratade.  

Här kommer ett foto på min nya färg i håret. Nästa steg är att klippa upp håret i mer etapper....

 


Av agneta svensson - 8 november 2011 19:07

Idag har jag varit till erikslunds köpcenter och lämnat tillbaka ett par röda byxor  på H&M som var för små. Sedan gick jag och en väninna runt o tittade lite i affärerna. Vi tog en fika och satt o tittade lite på folk.

Har färgat håret i brun rött, blev himla bra. Köpte färgen på Cut and Blow en frissa som ligger i köpcentrat, ska klippa mig där i slutet på november. Himla trevlig tjej som hjälpte mig där.

Idag lyssnar jag på Adele igen men en annan låt:

Ikväll är det True Talent, sommarpratarna och veckans brott som gäller.

Av agneta svensson - 7 november 2011 10:52

Hej gammelmatte!
Igår var det pest och pina då vart det badning med schamponering
och inpackning med balsam.
(Jag har ju blivit kammad och kardad i veckan så jag borde anat ugglor i mossen)
Efter några timmars vila och upptorkning så hamnade jag på det där bordet igen
och fick ju stå där ett bra tag medans husse for fram med klippmaskin och saxar.
Nu hann han ju inte fixa nån bild medans det var ljust så du kan få se resultatet idag
men han ska försöka fixa några bilder i morgon
 
Hälsningar
Zingo

Av agneta svensson - 6 november 2011 14:58

En grå o trist dag i dag med, urk....Trött, trött, trött.

Har varit ute på en långpromenad men annars är det en slappardag, gillar inte söndagar,

I kväll blir det tv. T'änkte titta på Dokumentär: mord, true talent, Pan Am och sedan ev

en film , om den är bra.

Lyssnar just nu på :

Av agneta svensson - 5 november 2011 10:57

 


I går var jag och en väninna och smyckade våra anhörigas gravar. Min väninna sin mammas och jag smyckade

mormor o morfars. Vi gick runt på kyrkogården och tittade och tänk så mycket vackert folk smyckar med för att hedra sina nära och kära.

Vi ska åka ut senare idag på em för att se alla ljus i mörkret på kyrkogården, så vackert o stämmningsfullt.


Här kommer lite foton från min mormor o morfars grav. Saknar er så.....................


     


Ovido - Quiz & Flashcards