Alla inlägg under november 2011

Av agneta svensson - 4 november 2011 10:09

Ny forskning har kommit fram till att ämnet resveratrol som finns i rödvin
kan vara positivt för överviktiga.

Studiens resultat visar att resveratrol sänker enegeriförbrukningen och
fetthalten i levern. Dessutom upptäckte forskarna att blodsockerhalten och
blodtrycket sjönk hos deltagarna i studien.

Studie på överviktiga män

Holländska forskare har genomfört en studie på elva överviktiga män som under
en månads tid dagligen fick ta doser av resveratrol, skriver
SVT.

Forskarna bakom studien såg flera mindre effekter som pekade mot en bättre
hälsa.

– Det är intressant att man nu gör vetenskapliga
studier av denna substans på människor. Men det kommer att behövas studier med
fler individer som löper över längre tid innan man kan bedöma hur goda
effekterna verkligen är, säger professorn Bo Angelin, vid
Karolinska institutet, till SVT.


Hahaha....detta låter så bra så det tror jag på.


 

Av agneta svensson - 3 november 2011 17:17

Har varit ute på en långpromenad med en väninna. Annars har jag mest slappat. Skulle behöva städa men....neej...

en annan dag. Ikväll blir det  dokumentär: mord, true talent, här är ditt kylskåp och plus på tv. Är så himla trött i mörkret, det är ju mörkt redan kl 16 nu mer...uugh.

Angående True talent är jag så trött på en av deltagarna och jag vill bara att hon ska åka ut. Hon kom sist i förra

omröstningen, tror att folk har tröttnat på henne. Sååå barnslig.........näääää....det är något med henne som jag

inte kan med. Visst hon har en bra sångröst men det är inte allt tycker jag. Ikväll ska ju blinda juryn rösta och då

brukar ju denna person alltid vinna, grrr.........Gör hon det ikväll så är hon i final..................Vill inte det....


Av agneta svensson - 2 november 2011 17:00

Det blir en Lars Wallin utställning i Västerås om ett år, 24 november 2012. Oj, vad roligt, det blir ett måste att gå på.

Sveriges ledande couture designer Lars Wallin firar 20 år med en jubileumsutställning. Den har från maj till sept visats i Stockholm på Waldermarsudde.

Bland Lars Wallins kunder återfinns, förutom alla storheter inom landets
kändiselit, även en mängd utländska celebriteter samt det svenska hovet. Lars
Wallin formger unika klänningar i exklusiva material där hans skaparanda och
passion är den söm som syr ihop de eftertraktade kreationerna.

 

Av agneta svensson - 1 november 2011 17:43

Lyssna på Saades nya singel - Hotter then fire. Släpps imorgon den 2.a november.

Av agneta svensson - 1 november 2011 17:30

Har idag varit till mitt nya jobb och skrivit på anställningsavtal. Varmt är det ute, skönt tycker jag.

Är trött idag som bara den, hoppas att jag inte blir sjuk nu under min semester.

I kväll är det tv som gäller, True talent, sommarpratarna, veckans brott är några av programmen jag ska

se , tänkte jag.

Ovido - Quiz & Flashcards