Alla inlägg under december 2011

Av agneta svensson - 13 december 2011 05:15

Det gick så ba igår kväll på jobbet, pust....jag hann med allt och blev klar i tid. Nu blir det värre på dagen. Jobbar 7 - 16,15- Börjar med 1 medecin och sedan 1 dusch. Sedan följer resten av all som ska ske under dagen. Men jag har bra stöd av mina kollegor som tur är. Kan fråga dem om jag är osäker. Det händer ju mycket under dagtid så det blir ju lite rörigare.....Men det sk gå det med. Känns spännande o roligt i allafall.

Igår kväll regnade det som bara den när jag gick hem, gah, och vad jag så så ska det väl inte komma någon snö än på ett tag.

Av agneta svensson - 12 december 2011 13:36

Jaha, då var det måndag och jobbardax igen. Jobbar 16 - 21 ikväll. Det går fort. Imorgon jobbar jag 7 - 1615 så då blir det ett längre pass, pust. Orkar kanske inte in här då, vi får se. Första veckan jag ska jobba själv, gah. Känns jobbigt men kvällen ska nog gå bra. Det är värre i morgon då det är mer aktiviteter under dagen.Suck Men det går nog det med.

Man är nog snart inne i detta jobbet också, det måste få ta sin tid.................................

Stackars syrran var på Ålandstripp i torsdags och det blev storm på hemvägen. Det var verkligen otäckt, stolar och grejer for omkring på båten då det gungade som bara den. Personalen på båten kollade livbåtarna och det var inte kul att se....De var livrädda. Usch, vad läskigt. Syrran satt mest o klamrade sig fast vid bordet så gott det gick. Skönt att allt gick bra.

Av agneta svensson - 11 december 2011 12:53

Men oj, redan 3.e Advent och jag har inte fått eller känt någon Julstämning alls....Tänk vad snö kan göra ändå.

Idag ska jag inte göra så mycket mer än pyssla lite här hemma. Jag har varit ut på en långpromenad i det soliga vädret. Hääärligt. Det är bra sandat på de flesta ställen men man får se sig för var man sätter föttrena.

Ha en skön 3.e Advent nu.

 

Av agneta svensson - 10 december 2011 10:38

Idag är det minusgrader ute och halt som bara den, gah. Vill ha mycket snö och kallt så att man slipper denna halka.

Igår var det oväder runt omkring i vårt avlånga land. Men tack o lov klarade vi oss. Vi bor bra till här i Västerås, vi klarar oss ofta från de värsta ovädren.

Har varit flitig på morgonen och städat min lägenhet, välbehövligt  som bara den. Skönt att få det gjort. Får se om jag vågar mig ut lite senare idag.

Av agneta svensson - 9 december 2011 10:16

Oj, fick helt plötligt en ledig dag. Hade blivit nåt fel då de satt in schemat för idag. Inte gör det mig nåt. Men jag får ju jobba in det sedan vid behov. Men , så skönt med en ledig dag som man inte väntat sig. Nu ska jag trava till affären , just nu tittar solen fram här i Västerås. Passar på att gå ut nu då man inte vet om det blir oväder senare idag......

Varmgrader , +4 grader och bara slask ute.

Av agneta svensson - 8 december 2011 08:56

Jobbade kvällen igår och det gick bra. Det var enklare att lära sig tycker jag. Då hade jag bara en våning att koncentrera mig på. Förutom att man får hjäpa till på en annan våning vid behov. Det är en person som man behöver vara två hos. Går intro ikväll med 12,30 - 21,15.

På dagarna i veckorna händer det så mycket, folk ska iväg på olika aktiviteter, tvättar, duschar och städningar.  Men det ska nog klarna så småningom det med.  

Av agneta svensson - 7 december 2011 12:25

Om ni visste hur trött och slut jag är i både kropp och själ just nu.   Jobbar ju hela veckan fram till lördag innan jag äntligen är ledig. Jobbar kväll idag och börjar inte förrens 16,15 så jag har fått sova på förmiddagen. Sov till 10,30 och så länge brukar inte jag sova..........Men det var  skönt att få den vilan.

Det är ju så mycket nytt att lära sig just nu så det går runt i huvudet. Nya rutiner, boende och sedan sätts ju lokalsinnet på prov och det kan jag säga är inte det bästa. Man ska lära sig vem som bor var, vem ska ha matlåda , vem ska ner till restaurant mm.

Av agneta svensson - 6 december 2011 15:29

Äntligen lite vitt på backen. Det snöade stora flingor i går kväll och det ligger fortfarande kvar på marken. Så fint när det blir vitt och det blir ju genast mycket ljusare ute.

Har jobbat 7,30 - 14,00 idag. Det har gått bra fast jag stundtals är helt lost   på någon våning. Jag vet alltså inte var jag är...en otäck känsla ska ni veta. Jag vet ju att det kommer att lösa sig om några veckor och det är tur att mina arbetskamrater har tålamod med mig............pust.

Just nu är jag så slut i huvudet när jag kommer hem att jag inte orkar kommentera er så mycket...hoppas att ni har överseende med det.

Skapa flashcards