Alla inlägg under januari 2012

Av agneta svensson - 31 januari 2012 20:18

Idag har jag tvättat mellan 10 - 13. Sedan tog jag en långpromenad till mitt gamla jobb och hälsade på. Jättekul att träffa mina goingar till arbetskamrater och en del av de boende som ligger mig varmt om hjärtat.....Längtar efter dem ibland. Även fast jag trivs där jag är nu.

Tog en långpromenad hem igen, sammanlagt 2 timmars promenad, bra va? + en extra runda med en av mina kompisar.

Har ätit makaronilåda idag, hur gått var inte det....Mums....

Av agneta svensson - 30 januari 2012 10:15

Viktoria helgesson kom på 5.e plats och fick därför åka uppvisningen. Hon åker efter Adeles hit och bär en klänning sydd av självaste Lars Wallin. Hon är så vacker.

Av agneta svensson - 29 januari 2012 09:30

Resultat

Damernas friåkning:

 

1.a Carolina Kostner , italien

2.a Kiira Korpi. Finland

3-.a Elene Gedevanisjvili, Georgien.      


5.a Viktoria Helgesson, Sverige , Viktoria Helgesson tog Sveriges bästa mästerskapsplacering på 76 år,Publiken buade åt hennes poäng, de ville ha henne högre upp i listan.

                                                 

10.a Joshi Helgesson, Sverige, mästerskapsdebut. Jättebra gjort av henne.    


Av agneta svensson - 28 januari 2012 17:46

  

       Resultat:   

        Herrarnas friåkning:  

     

        1. Jevgenij Plusjenko RUS 261,23     Hans 7.e EM Guld....vann överlägset

        2. Artur Gatshinski RUS 246,27     

        3. Florent Amodio FRA 234,18     Förra årets EM vinnare...min favorit.

        4. Michal Brezina CZE 229,30     

        5. Tomas Verner CZE 225,36     

        6. Javier Fernandez ESP 222,26     

        7. Samuel Contesti ITA 212,32     

        8. Brian Joubert FRA 207,83     Misslyckades, hade ett dåligt kortprogram ......min favorit annars

        9. Jorik Hendrickx BEL 204,63     

        10. Sergei Voronov RUS 195,89      

        11. Alexander Majorov, Sverige, 193,18.     Gick inte alls så bra som väntat...missade 10.e platsen.

                                                  
                           låg 9.a efter kortprogrammet, tappade två platser.


                         

 Delar av inlägget hämtat från eurosport.se

Av agneta svensson - 28 januari 2012 09:28

Men vilken överraskning...........Min syster och hennes man kom igår med en födelsedagspresent till mig . En ny dammsugare. Min gamla var utsliten och sög inte alls ......så irriterande. Men nu är det roligt att städa igen, jaa....

Tack snälla ni. Bjöd på vaniljsemla från Ica Maxi, hjälp vad stora de var och goda.


Idag har jag städat, så härligt att ha rent omkring sig. Jag är kär i min nya röda fina dammsugare.

Nu ska jag ta mig en promenad , måste f¨å lite frisk luft. Sedan blir det att laga mat, köttfärsbiffar, tänkte jag.

Kl. 14 och framåt så blir det konståkning för hela slanten......först herrarnas friåkning sedan damernas friåkning vid 18.30


Kan tala om att frankrike vann EM guld i isdans....jaaa...mina favoriter. I paråkning tog Ryssarna Guld, Silver och Brons.


Av agneta svensson - 27 januari 2012 18:44

Viktoria Helgesson ligger 5.a efter kortprogrammet idag. På 9.e plats ligger systern Joshi Helgesson . Leder gör Carolina Costner, Italien.

 

Av agneta svensson - 27 januari 2012 09:36

Det gör mig mega förbannad att svt inte sänder konståknings em 2012. Grrrrr...............Det är knappts så det uppmärksammas alls av media. Det visas på tv4 sport och sjuan...hm. Förstår inte att man lägger så liten vikt vid denna sport. Vilka idrottsmän och kvinnor detta är. De ska kunna åka skridskor, dansa, ha balans, styrka mm vilka prestationer de gör på isen. oj,oj,oj..........Fick sporten mer uppmärksamhet så skulle de som tittar bli fler och intresset skulle absolut öka...Titta i andra länder som sänder fler tävlingar än bara em och vm på sina kanaler.


Nu har jag fått skrivit av mig min ilska...........grrr....................


Svensken Majarov....ligger på 9.onde plats efter herrarnas korta program igår.

Av agneta svensson - 26 januari 2012 09:59

A) Eurovision kommer hållas i (ännu inte färdigbyggda) Crystal Hall i Baku och ungefär 16.000 åskådare kommer kunna följa evenemanget på plats.

B) Mottot för festivalen kommer vara "Light Your Fire" och loggan (alltså den årsspecifika loggan som alltid uppmuntras att presenteras utöver den sedan 2004 klassiska ESC-loggan med "hjärtflaggan" i mitten) är en stor blomma gjord av eldsflammor, som när man tittar närmare på dem också kan tolkas som figurer och ansikten i olika former.

 

Bild o text fr schlagerprofilerna

esc
Ovido - Quiz & Flashcards