Alla inlägg under januari 2012

Av agneta svensson - 8 januari 2012 17:20

Är fortfarande dålig som bara den med feber , halsont, snuva, huvudvärk mm...Känner mig nog något bättre idag, tror jag. Men jag är alldeles matt och orkeslös...en otäck känsla. Hm, ja, jag sover ju inget på nätterna heller så det är väl inte så konstigt.... Jaja....i morgon ska jag kontakta min läkare iallafall, måste ju ha ett sjukintyg för denna veckan som kommer. Är inte frisk till onsdag det är jag säker på.........


Fyller år idag. Vilken tråkigaste födelsedag....på länge. Har blivit firad på facebok och på telefon idag. Hahaha...ingen törs komma i närheten av förståliga själ...


I kväll blir det Benny Anderssons orkester och Riktiga män på tv som går på svt 1. Tur man har tv.n ibland, nu när man är sjuk så orkar man inget annat än sitta korta stunder vid datorn och ligga i soffan och glo på dumburken.



Av agneta svensson - 7 januari 2012 15:49

Är sååå jäkla dålig som jag sagt. Ringde idag för att få komma in till jouren och att de skulle titta på mig. Jag misstänker halsfluss. Men icke då. Det ska gå¨över av sig självt. Det är inte bra med pencellin. Det vet jag med men det är väl om man äter det ofta........Blev rekommenderad vatten, honungsvatten, strepsils, alvedon. Ska halvsitta i sängen o soffan och gärna släppa in frisk luft.....Oj,oj,oj......om ni visste hur dålig jag är....Ska ringa min läkare på måndag .....

I kväll är det stjärnorna på slottet som gäller och midsommer om jag orkar.

Av agneta svensson - 6 januari 2012 16:59

Så himla sjuk fortfarande.   Så ont i halsen, det verkar bara bli värre och inte bättre. Gah...........Så himla jobbigt.

Vaknade 2,30 i morse på grund av halsont. Kunde inte somna om så jag gick upp och slog på tv.n Och det var tur för där pågick en riktig rysare på isen. Juniorkronorna tog VM Guld i Ishockey........Grattis!!!!!! Oj , vad roligt........  

Min son har handlat åt mig idag, han är så himla snäll. Det är så jobbigt när man är själv och sjuk. Nu vill man ha någon som pysslar om en.


ikväll blir det The Voice igen, ser jag fram emot........Tycker att programmet blev ännu bättre igår........Det växer.

Av agneta svensson - 5 januari 2012 10:38

Blev ordentligt sjuk, gah.  38,1 i feber, ont i kroppen  som bara den och huvudet. Orolig i magen och idag fickjag ont i halsen också. Nu börjar förkylningen komma.snyft......Nu är det verkligen synd om mig.

Nu gäller alvedon, nässpray, näsdukar , honungsvatten och proviva. Ligger mest i soffan och glor på tv. Igår började The voice , Sverige med Carola, Ola Salo, Magnus Uggla och Petter som coacher.........Det kan nog bli jättebra tror jag. Gillade iallafall programmet . Jag kommer att följa det troget. 


Av agneta svensson - 4 januari 2012 06:59

Jobbade dag igår och det gick faktiskt jättebra. Jobbigt förstås men nu börjar poletten trilla ner och det känns bättre igen. Har hittat några toppen jobbarkompisar som betyder mycket för mig, de har varit viktiga och är viktiga.

Har hört att många tycker att det går jättebra för mig och att jag är duktig. Sedan säger de att de upplever mig alltid glad...Det är väl jättekul att få höra. Kram på er.

Har gjort mig i ordning för att gå till jobbet men har så ont i kroppen o halsen, huvudet och jag är inte bra i magen heller.  Ringde och sjukskrev mig .Har köpt hem proviva som jag dricker för fullt . Ska vara jättebra för magen sägs det. Usch...vad tråkigt att vara sjuk, nu när jag vill komma in ordentligt i jobbet.  

Av agneta svensson - 2 januari 2012 18:17

Jag är dålig på detta med bloggen just nu. Känner mig trött o slut . Inte alls på humör. Jobbet tar jättemycket kraft känner jag. Gjorde jag rätt som slutade på det andra jobbet??????? Fördel hitills......närmare. Är det värt det. Ska jag söka mig tillbaks eller nej jag måste väl ge det här en chans........

Idag har jag varit ledig efter att ha jobbat nyårshelgen men i morgon är det dax igen. Hur ska jag orka. Behöver vara ledig två dagar efter varann för att hämta kraft , jaja...nu är det som det är. Hoppas på att jag får bättre arbetspass senare. Jobbar gärna längre dagar o är ledig fler i rad.

I morse vaknade jag 11,00, gud så skönt att få sova...gah...sov inget alls nyårsnatten.


Har varit ute på en promenad med en kompis och nu har jag en bacongratäng i ugnen, ska bli gott. Ska mysa i soffan framför tv.n Det är ett och annat att titta på ikväll.


Av agneta svensson - 1 januari 2012 05:57

Gott nytt år!!!!!! Nu är det 2012 och nya möjligheter. För egen del blir det att börja simma och promenera. Nu ska kilona bort. Jag orkar inte med dessa olika dieter längre. Bra mat och motion är det som gäller.......tyvärr..hahaha....

Jag ska ha en väninna med mig på färden också och vi ska se till att vi ska hålla våra löften.......


Ska jobba 7 - 16 idag och har inte sovit en blund i natt. Grr.............Vad är det med min hjärna som går i högvarv.....???. Har sömntabletter men de hjälper inte alltid men för det mesta.


Ha en bra söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards