Alla inlägg under februari 2012

Av agneta svensson - 28 februari 2012 09:07

 

På torsdag kommer Andra chansens duellpar att lottas i en direktsänd webbsändning. Du kan följa lottningen live på svt.se/melodifestivalen, torsdag 1/3 kl. 13:00-13:15.

Under lottningen ligger namnen på dem som har kommit trea i en urna och namnen på dem som kommit fyra i en annan. Vilka som är treor respektive fyror avslöjas som vanligt först efter finalen.

Namn dras ur vardera urna och bildar fyra kvartsfinaldueller. En artist kan inte möta någon som den tidigare har mött i sin deltävling.

Därefter följer tävlingen tidigare års struktur. Vinnaren av duell 1 möter vinnaren av duell 2, och vinnaren av duell 3 möter vinnaren av duell 4. Vinnarna i de två semifinalduellerna går vidare till finalen i Globen.

I samband med livesändningen kommer vi också att intervjua samtliga artister om lottningen. Du kommer att kunna se alla artistreaktioner på webben.

Följande bidrag tävlar i Andra chansen:

"Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern

"Sean den förste Banan" – Sean Banan

"Stormande hav" – Timoteij

"Baby Doll" – Top Cats

"Lovelight" – Andreas Johnson

"Youngblood" – Youngblood

"Land of Broken Dreams" – Dynazty

"Don't Let Me Down" – Lotta Engberg och Christer Sjögren


Uppgifter lånat fr svt.se

Av agneta svensson - 25 februari 2012 21:56

Jaha då har vi ett resultat i delfinal 4.


Till Final gick: Lisa Miskovsky och Danny.


Till 2.a Chansen gick: Christer Sjögren o. Lotta Engberg samt Dynazty.


5.e plats: Charlotte Perrelli


6.e plats: Axel Algmark

7.e plats: Hanna Lindbladh

8.e plats : OPA


Inte mycket att orda om detta. Skrällen stod Lisa Miskovsky för ikväll...Vem hade trott det. Låten är inte dålig

men är ett sömnpiller   i denna tävling tycker jag....Nej...då gillade jag Perrelli bättre..men, men...man får

inte alltid som man vill...En sak till .....Dynazty har vi väl snart glömt iallafall...    Och som jag tidigare

skrivit så ska man aldrig räkna bort gamla schlagers....se bara på Lotta o Christer.....Danny var redan klar efter

förhandslyssningen men jag tycket han sög när han sjöng...nerver eller dålig medhörning??? jaja...det gick vägen

ändå med ett snyggt nummer.


Nu ska jag sova, ska jobba imorgon heela......dagen. Herrrregud..................


Av agneta svensson - 24 februari 2012 11:34

Vår nya prinsessa ska heta Estelle, Silviva,Eva, Mary. Estelle blir tilltalsnamnet.

Av agneta svensson - 24 februari 2012 09:54

Efter att jag lyssnat och sett på artisternas repetitioner i 60 sek så tror jag så här:


Till Final: Danny och Dynazty


Till 2.a Chansen: Carlotte Perrelli och Christer Sjögren , Lotta Engberg


5.a Lisa Miskovsky  6.a Axel Algmark 7.a Hanna Lindbladh 8.a OPA


Det är svårtippat här i Malmö men detta är vad jag tror.


Dannys låt är outstanding. Vilket scenframträdande han gör mm. Han kan dansa den killen. Vilken tur att han

tackade nej till Loreens låt och även David Lindgrens....denna var bara bäst av dem för och med honom.


Dynazty har en glamrocklåt med pyroteknik och det vet ju redan att folk röstar på så den går vidare. Inte min favorit.


Charlotte Perrelli som gör ett proffsigt och snyggt framträdande men låten är en besvikelse tycker jag....nej

tror inte att det räcker till en finalplats.


Christer Sjögren och Lotta Engeberg har en klassisk gammelschlager. Den svänger och vi ska absolut inte räkna bort

Christer och lotta i detta sammanhang.


Lisa Miskovsky har en underbart vacker låt, avskalad med änglar på scen. Men tyvärr tror jag inte att det räcker till

att gå vidare . Blir 5.a Men jag sätter ett aber här.


Axel Algmark gillar jag men tyvärr så är det för mycket Håkan Hellström och det gillar jag inte. Tycker att han bör

hitta sin egen stil....Kommer 6.a


Hanna Lindbladh gör ett snyggt framträdande som vanligt men usch vilken dålig låt....berör mig inte alls. näää....

en 7.e plats för den.


OPA jaa, vad säger man. Nothing....kommer sist.



Av agneta svensson - 23 februari 2012 18:25

 Idag klockan 12,00 sköts Salut för Sveriges nya prinsessa . 42 skott avlossades då prinsessan är tronföljare. Hon

kommer alltså att bli drottning efter Viktoria. Stämningsfullt var det och visst fällde jag någon tår.

Hade en tanke på alla djur som säkert var jätterädda....

Av agneta svensson - 23 februari 2012 17:30

Idag kan ni gå in  på Svt.se och tjuvlyssna i en minut på låtarna och se lite av repetitionerna.

Jusst nu:

Charlotte Perrelli

Opa

Dynazty

Christer Sjögren o Lotta Engberg


Resten kommer att läggas ut under kvällen..........................

Av agneta svensson - 23 februari 2012 08:52

Grattis kronprinsessan Viktoria och prins Daniel till er nyfödda baby.

 

Sverige har en ny prinsessa! Idag blev drömmen verklighet för kronprinsessan Victoria, 34, och prins Daniel, 38 – de blev föräldrar till en liten flicka idag den 23 februari klockan 04.26 Hon är 51 cm lång, och vägde 3280 gram.




Av agneta svensson - 22 februari 2012 12:03

Fast jag inte hört eller sett alla låtar och artister ännu i deltävling 4 så tror jag att resultatet blir att dessa artister går vidare i Malmö:


Charlotte Perrelli, har jag hört...

Lotta Engberg, Christer Sjögren

Lisa Miskovsky, har jag hört....

Danny Saucedo


Mer om tävlingen när jag hört och sett alla....................

Ovido - Quiz & Flashcards