Alla inlägg under februari 2012

Av agneta svensson - 21 februari 2012 17:21

Deltävling 4 i Malmö den 25 februari
1. Charlotte Perrelli – "The Girl"
2. OPA! – "Allting blir bra igen"
3. Dynazty – "Land of Broken Dreams"
4. Lotta Engberg och Christer Sjögren – "Don't Let Me Down"
5. Hanna Lindblad – "Goosebumps"
6. Axel Algmark – "Kyss mig"
7. Lisa Miskovsky – "Why Start A Fire"
8. Danny Saucedo – "Amazing"
 

Bild lånad fr SVT.se

Av agneta svensson - 19 februari 2012 10:07

Jag tycker att låtarna som gick vidare igår var helt rätt. Till Final gick de bästa låtarna i tävlingen.

Molly ägde och det var inget snack om saken. Ranelid och Sara Lis framträdande var så annorlunda, och

nu i vintertider behöver vi lite värme , kärlek och mirakel. Detta bidrag kommer att liva upp finalen en hel del.


Förutom dessa två låtar så vet jag inte vilka andra som skulle ha röstats fram. Vilka andra var med handen på hjärtat värda att gå till final????


Till 2.a chansen gick ju Youngblood......helt rätt att de inte gick till final då deras sång sög....De var bättre på repet och då trodde jag på dem till final.

Till 2.a chansen gick också Andreas Johnsson med en stulen låt eller vad tycker ni? Lyssna och jämför.

Suede är då 100 gånger bättre...............

Av agneta svensson - 18 februari 2012 21:39

Det blev de som jag trodde som gick vidare i tävlingen.


Till final kom: Molly Sande`n , det hade jag tippat.

                      Björn Ranelid och Sara Lis, jag tippade 2.a chansen.

Till 2.a chansen kom: Youngblood, jag trodde till final.

                                 Andreas Johnsson, rätt tippat.

Hahaha.......underbart att Ranelid gick till final...så himla knäpp låt. Gillade den. Molly ägde........

Av agneta svensson - 18 februari 2012 14:49

Deltävling 3 i Leksand går av stapeln ikväll kl. 20, 00 på svt. Hur går det tro?

 

Jag tror att:


Youngblood, heta unga killar som dansar och sjuger bra går direkt till final . En typisk Kempelåt.


Molly Sande`n med en stark och känslosam ballad går direkt till final.


Till andra chansen tippar jag absolut Björn Ranelid och Sara Lis med en kanonbra låt med humor och glädje.

Så galen.

Och

Andreas Johnsson med en typisk andreaslåt, en glad arena låt, gillar inte honom. Men det kan också bli Love generation, gillar inte jag i år heller. som har en fartfylld poplåt eller Mattias Andreasson med sin egna RNB låt.


Det skulle överraska mig väldigt om Maria Ben Hajji, webjokern  går vidare med sin ballad, vacker och stämningsfull men för banal. Eller Carolina Wallin Perez med sitt annorlunda bidrag, går inte hem i stugorna ......


Det ska bli en spännande kväll för det kan gå hur som hellst.



Av agneta svensson - 16 februari 2012 07:26

Idag kan ni smyglyssna i 1 minut  på 3.e delfinalens låtar i Melodifestivalen. Klippen från repetitionerna kommer att succesivt läggas ut på svt.se under dagen.

Av agneta svensson - 14 februari 2012 07:53

Lördagens deltävling går av stapeln i Leksand.


De åtta artisterna är:
1. Youngblood – "Youngblood" 
2. Maria BenHajji – "I mina drömmar"
3. Mattias Andréasson – "Förlåt mig"
4. Love Generation – "Just A Little Bit"
5. Carolina Wallin Pérez – "Sanningen"
6. Andreas Johnson – "Lovelight"
7. Molly Sandén – "Why Am I Crying"
8. Björn Ranelid feat. Sara Li – "Mirakel"


 
 Bilden är lånad från svt.se

Av agneta svensson - 13 februari 2012 16:06

Whitney Houston har avlidit bara 48 år gammal. Så himla tragiskt människoöde med droger inblandade. Men för mig kommer det inte som en överraskning eftersom jag vetat om detta om hennes drogberoende i flera år. ...Hennes stjärna slocknade för länge sedan, tyvärr. Så synd på en sådan talangfull person. Hon hade allt , talang, karisma, utseende och en otrolig sångröst. Men allt kastade hon bort på sprit och droger.....Vila i frid.

Här är en video från hennes glansdagar.

Av agneta svensson - 12 februari 2012 05:12

Jaha...nu vet vi hur resultatet blev i Göteborg. Till final gick : Ulrik Munther, som väntat....inte min kopp te. Och David Lindgren, som hade bästa låten och bästa framträdandet....Det var min kopp te. Grattis till Dig.

Till 2.a chansen kom: Timotej,   nej, usch fy.......och Top Cats som var ok men inte mer....Vad hände med Thomas Di leva???? Svenska folket ...han skulle iallafall ha kommit till 2.a chansen......SKANDAL:........................


 Två tummar ner för SVT...som inte visade reprisen på svt.se igår kväll så att vi som jobbade kunde se programmet när vi kom hem.....Buuuuu..............................


Nu ska jag iväg till jobbet....jobbar 7 - 16,15 idag...sedan är jag ledig 2 dagar.

Skapa flashcards