Alla inlägg under februari 2012

Av agneta svensson - 11 februari 2012 07:02

I kväll går andra delfinalen av stapeln...Spännande värre. På genrepet igår så var David Lindgren , publikfavorit. Kul...för han har en bra låt, bäst ikväll tycker jag. Sedan beror det på David.  Jag hejar förstås på Di leva också....min stora favorit till andra chansen minst.

Jobbar ikväll så jag får tyvärr inte se livesändningen, gah. Vilken svacka....Men jag får väl se på reprisen på söndagkvällen. Eller på svt.se i kväll då jag kommer hem.

Av agneta svensson - 10 februari 2012 13:27

I morgon går delfinal två av stapeln i Göteborg. Spännande att se hur resultatet blir. Ingen låt i det startfältet som är  en given vinnare.


Ulrik Munther: småflickornas favorit. Inte min. Men jag tror att han går vidare om inte till final så till andra chansen. En okey låt.

Top Cats: Rocka Billy. ett yngre playtones...inte alls dålig . Kan gå hur som hellst.

Sonja Alden: Med en Sonjaballad....Svulstig..Kan gå hela vägen till final eller andra chansen. Kan också floppa....

Andreas lundstedt: Inte min favorit alls. Gillar inte låten. Men ett bra framförande. Går inte vidare.

Timotej: Inte min cup of the...det var det inte förra gången heller. Låter nästan lika dant. Folkmusik...Kan tyvärr gå till final eller andra chansen . Men kan också floppa......hoppas på det senare.

David Lindgren: en bra clublåt. Bästa låten ikväll. Absolut. Bra dansnummer , kanon. Frågan är om David når ut i rutan, han är inte Danny eller Saade...tyvärr.Men jag hopas på den att den går vidare.

Mimi Oh: Sämst ikväll...trotts bra röst. Vilken tråkig låt.....Floppar rejält..........

Thomas Di Leva: Min idol. Gillar honom förstås och vill se honom vidare. Låten är en typisk Di leva låt...Med kärlek och värme.....Rösta på honom. Han ska till Final..................I alla fall till andra chansen. Tyvärr kan han floppa.

Av agneta svensson - 9 februari 2012 08:16

Är ledig idag. Ser fram emot vad jag hoppas positiva ny´heter idag. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra idag. Men dammsugaren ska nog fram iallafall.


Idag på eftermiddagen kan ni lyssna och se  1 minut på  mellos artisternas repetitioner på svt.se. Ser jag fram emot, förståss. Min idol Dileva är ju med på lördag och jag jobbar...näää...........gah. Hoppas att han har en bra låt nu så att han går vidare.

Av agneta svensson - 7 februari 2012 18:28

Idag har jag jobbat 7,30 - 16,15, puh. Det har gått bra , vi har varit ett bra gäng idag. Men jag är alldeles slut i kroppen iallafall. Tänker på hur det ska gå om de höjer pensiongränsen till 75. Detta går ju bara inte i mitt yrke. Jag bara hoppas att jag ska orka fram till 65, gah.....Jag hoppas att detta inte blir verklighet. Törs inte ens tänka tanken. Jag vet att det är många med mig som känner en stor oro för detta.  

Av agneta svensson - 7 februari 2012 05:29

Delfinal 2 går av stapeln på lördag i Göteborg, Artister där är:

 1. Ulrik Munther – "Soldiers"
2. Top Cats – "Baby Doll"
3. Sonja Aldén – "I din himmel"
4. Andreas Lundstedt – "Aldrig aldrig"
5. Timoteij – "Stormande hav"
6. David Lindgren – "Shout It Out"
7. Mimi Oh – "Det går för långsamt"
8. Thomas Di Leva – "Ge aldrig upp


Bild fr svt .se


 

Av agneta svensson - 5 februari 2012 16:32

Det var okey med resultatet igår tycker jag.  Dead by april är väl inte riktigt min kopp the men den var väl inte urdålig heller.  Men enligt vissa hårdrockare, bara skit.

Loreen hade en bra låt, väldigt lik den förra men ändå. Kan bara inte låta bli att tycka hon är konstig. Rör sig inte vackert på scen och det där håret som bara hänger för ansiktet så att man inte ser hur hon ser ut...Det är till hennes nackdel, tycker jag. Men låten var klart bäst ikväll.

Thorsten Flinck hade en bra låt och han har en skön röst. Nådde ut ur rutan, känslosamt.

Sean Banan hade jag tippat direkt till final.....Tramslåt men rolig, glad och färggrann. den hade även en trallvänlig text. Gillade den trotts att jag försökte stå emot....


Skönt att inte de tre tanterna gick vidare...gah. Gillade de inte förr då det var med och gillade dem inte nu heller...gah....Gammalt o förlegat...iallafall i den förpackningen.

Marie Serneholt hade jag velat ha vidare men tyvärr var låten så jävla dålig, gah. Barnslig. Marie gjorde ett proffsigt framträdande men kom igen nästa år med en mognare låt.

The moniker tyckte jag ahde en vacker låt men jag tror att den blev för olika den han hade förra året och föll på det.


Nu ser jag fram emot nästa lördag , då min idol Di leva är med. Jobbar då men får titta på svt.play senare eller reprisen dagen efter.

Av agneta svensson - 4 februari 2012 21:34

Loreen och dead by april vidare till final Globen. .....


Sean Banan och Thorsten Flinck till andra chansen.....

Av agneta svensson - 4 februari 2012 14:47

Igår kväll hade jag en kompis här på lite öl och vi spelade TP...Himla kul hade vi faktiskt. Det blev sent eller tidigt hur man nu ser det. Klockan blev 04,30 innan jag kom i säng. Tiden går fort då man har trevligt.


Ikväll är det äntligen dax för årets melodifestival. Som går av stapeln i Växsjö. Tävlar gör:


1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria

 

Jag gillar Loreens  låt .Den känns modern och svänger bra. Tror att den går till final. Tror också att Sean Banan går till final ikväll. Gillar denna trallvänliga låt. Innehåller mycket glädje och den är rolig." Ville inte gilla den men kan inte låta bli.


Till 2.a chansen går nog The Moniker, Låten har en fin melodislinga...Annorlunda än förra året.

Sedan blir det svårtippat.............. Tror att Dead by april  gillar inte jag  men jag tror iallafall att det kan gå bra.eller Torsten Flinck kan ta hem detta. Torsten kan skrälla ikväll.............Hoppas att Marie Serneholt går vidare men jag är inte så säker på den låten.



 

Skapa flashcards