Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

konståkning vm herrar

Av agneta svensson - 31 mars 2012 17:16

Det blev en spännande och bra final i herrarnas fria åkning. Synd bara att en av mina favoritjapaner Kazouka misslyckades, han kom 2.a förra året.

Kevin van Perren , Belgien misslyckades i korta programmet men gjorde ett strålande fritt program, kul.

Tjeckiens Tomas Verner misslyckas både i korta och fria programmet.

Vi fick vara med om ett stort genombrott idag för Japanen Yozuru Hanyo, Vilken prestation han gör och vilket åk.Wow

säger jag bara. Oj, vad kul med nya stjärnskott..........Tar bronset. Han slår båda fransmännen.

Brezina låg 2.a efter korta programmet, gör misstag och halkar ner och bort från medaljstriden.

Florent Amodio, Frankrike gör ett kanon åk, så härligt men det räcker inte till medalj då han bara låg 6.a efter korta programmet. Men han avancerar till 5.e plats.

Brian joubert, Frankrike, Låg 4.a efter korta . Gjorde ett jättebra åk. Kul. Men det tråkiga tycker jag var att han använde samma program som han hade 2004 och 2006. Slutade 4.a

Daisuke Takahaschi , Japan gör ett kanonåk. Han är så himla underbar att se på isen , vilken konståkare. Låg 3.a efter korta slutade 2.a Toppen. Men jag anser att han skulle ha vunnit.....Han var felfri.

Patrick Chan ,Kanada gjorde misstag igår i kortprogrammet, blir 1.a ändå och han gör misstag idag och vinner ändå?

hm......Inte okey tycker jag.


Resultat:


 1.a Patrick Chan, Kanada

 2.a Daisuke Takahaschi, Japan

 3.a Yozuru Hanyo, Japan

 4.a Brian Joubert, Frankrike

 5.a Florent Amnodio


Nu ser jag fram emot damernas fria åkning som börjar 18,30  på svt.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Skapa flashcards