Alla inlägg under mars 2012

Av agneta svensson - 14 mars 2012 11:34

Har blivit dåligt med bloggande de senaste dagarna. Jag jobbar, jobbar och jobbar just nu så jag har inte orkat in här. Sedan är det ju så underbart väder ute så man vill ju ta vara på det fina vädret också.


Nu är det ju Eurovision song contest som snart går av stapeln i Baku, Azerbaijan....Ser verkligen fram emot den veckan.

Den 22 maj är det Semifinal 1. Den 24 maj är det dax för Sverige i semifinal 2. Finalen går den 26 maj.


Har lyssnat in mig på de bidrag som är färdiga, det fattas 6 länder som blir färdiga denna vecka, tror jag......

Har mina favoriter men som sagt alla länder är inte klara ännu. En kul nyhet tycker jag är att Storbrittanien ska

ställa upp med Engelbert Humperdinck......ser fram emot att höra hans bidrag.

Av agneta svensson - 11 mars 2012 15:17

Loreen vann som väntat och stackars Danny kom tvåa i år igen. Men tyvärr så var ju Loreens låt bättre än Dannys men Dannys framträdande var bättre än Loreens......Det var ganska jämt mellan dem efter att den internationella juryn fått sagt sitt. Loreen fick mest röster av svenska folket......Det är bara att grattulera Loreen och önska henne lycka till i Baku... det var iallafall det bidrag som var ett av de bästa i år.


Att Ulrik Munther kom på 3.e plats har jag däremot svårt att förstå....???? Men, men...........David Lindgren hade även han en av de bästa låtarna i denna tävling och skulle absolut ha kommit före Munther. Likaså Molly Sanden som bara kom 5.a


Finalkvällen förgylldes av Eric Saades häftiga framträdande....den killen kan dansa skjortan av vem som hellst, wow.

Detta var det bästa på hela kvällen, vilken artist.......


Helena Paparizou gjorde även hon ett snyggt framträdande med Eric Saades låt Popular. Kul.


Ett stort Grattis också till de tre programledarna , Gina, Sarah och Helena som gjorde en toppen insatts.

Nu blickar vi fram emot Eurovision song contest i Baku, Azerbaijan i maj...............

Av agneta svensson - 10 mars 2012 22:05

Som väntat tog Loreen hem segern i årets melodifestival. Stackars Danny fick nöja sig med att komma tvåa i år igen.

 

Bild lånad från SVt.se

Resultat:


1. Loreen – "Eurovision"

2. Danny – "Amazing"

3. Ulrik Munther – "Soliders"

4. Molly Sandén – "Why am I crying?"

5. David Lindgren – "Shout it out"

6. Top Cats – "Baby Doll"

7. Dead by April – "Mistery"

8.Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern –  "Jag reser mig igen"

9. Lisa Miskovsky –  "Why Start a Fire"

10. Björn Ranelid feat. Sara Li

Av agneta svensson - 10 mars 2012 15:22

Final 2012:


1. Shout it out - David Lindgren

2. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern

3. Mystery - Dead by April

4. Why start a fire - Lisa Miskovsky

5. Baby Doll - Top Cats

6. Euphoria - Loreen

7. Soldiers - Ulrik Munther

8. Mirakel – Björn Ranelid feat. Sara Li

9. Why am I crying - Molly Sandén

10. Amazing – Danny Saucedo


Vinner gör Loreen......inget konstigt alls......... Men det skulle vara roligt om

det blev en skräll.......Så att det blev lite spänning. Det beror lite på vad den

utländska juryn tycker och röstar.....


Ser fram emot Eric Saades framträdande i kväll.....

Av agneta svensson - 8 mars 2012 11:30

Hysteri i tidningar, bettingfirmor och bland allmänheten om man får tro tidningarna...Loreen, Loreen....Herregud så jvl bra är hon då inte. Det finns ju faktiskt andra att rösta på också. Ranelid och Sara Li tex...hahaha.....Kul om de skulle vinna , vilket liv det skulle bli. Men kolla in Rysslands bidrag till Eurovision 2012. Underbart...tycker jag.Hahaha

Det behöver inte alltid vara så perfekt och tillrättalagt för att bli charmigt o bra.


Av agneta svensson - 8 mars 2012 10:02

Inför finalen kollar jag in detta underbara högaktuella klipp med tre schlagerstjärnor..........hahaha

Av agneta svensson - 6 mars 2012 13:13

I melodifestivalen 2012 finns det ingen artist som har gett mig en wow - upplevelse . Förra året var det denna kille som slog Sverige och Europa med storm........Wow.....Miss him

Av agneta svensson - 5 mars 2012 09:58

Jaha.....då var vi inne i Finalveckan då. På lördag går den av stapeln i Globen i Stockholm.

 

Finalister o Startordning:


1. “Shout It Out”, David Lindgren
2. “Jag reser mig igen“, Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
3. “Mystery”, Dead by April
4. “Why Start A Fire”, Lisa Miskovsky
5. “Baby Doll“, Top Cats
6. “Euphoria”, Loreen
7. “Soldiers”, Ulrik Munther
8. “Mirakel”, Björn Ranelid feat. Sara Li
9. “Why Am I Crying”, Molly Sandén
10. “Amazing”, Danny Saucedo


(Källa: schlagerprofilerna)

Ovido - Quiz & Flashcards