Alla inlägg under april 2012

Av agneta svensson - 24 april 2012 13:52

Panelens 10 länder i 1.a semifinalen som de tror går vidare till final:


Cypern

Ryssland

Finland

Danmark

Rumänien

Island

Schweiz

Israel

Montenegro

Grekland


Jag tror och vill:


Cypern

Island

Ryssland

Ungern

Lettland

Irland

Schweiz

Finland

Albanien

Grekland



esc
Av agneta svensson - 24 april 2012 13:39

Här är panelens poäng i del 2 av 1.a delfinalen.

Håller inte riktigt med iallt här heller.

Min röst:

Cypern 5 p

Ryssland 4 p

Ungern 3 p

Irland 4 p

Israel 2 p

Moldavien 1p

Österike 0 p

San Marino 1 p

Danmark 2 p


Toppar gör Cypern, Ryssland, irland på min lista. Sedan kommer Ungern, Israel, Danmark, Moldavien, San Marino och sist Österike på 0 points.


Här under är Panelens Siffror:

  Lena
Philipsson
Måns
Zelmerlöw
Gina
Dirawi
Lisette
Pagler
Thomas
Lundin
Cypern
“La la love”
2044543
Ryssland
“Party for everybody”
1953344
Danmark
“Should’ve known better”
1752532
Israel
“Time”
1210335
Ungern
“Sound of our hearts”
1133122
Irland
“Waterline”
1032221
Moldavien
“Lăutar”
701024
Österrike
“Woki Mit Deim Popo”
723002
San Marino
“The Social Network Song…”
110000
esc
Av agneta svensson - 21 april 2012 10:49

Hjälp till att få ut Pernilla Wahlgren från Let``s Dance........Vem är hon???? Gör reklam för skönhetsoperationer på sin blogg, gah. Vad är hon för förebild??????? Själv klankade hon ner på Freddie Wadling, pga hans utseende och att han rökte på ett omslag till hans cd.


Neej.....................hon ska bort............Vad för människa är man när man pratar illa om andra människor och kolleger. Sopa rent framför din egen dörr först.


Synd att Bengt Frithiofsson åkte ut från Let`s Dance igår, skulle varit Pernilla istället. Bengt tillförde tävlingen en viss lek och glädjestämning. Underbart att se att det aldrig är försent att börja dansa. Det behöver inte vara så perfekt tycker jag utan jusst det att man gör sitt bästa och bjuder på sig själv betyder så mycket.


Glen Hyse`n är årets vinnare. En outstanding man.  

Av agneta svensson - 19 april 2012 11:03

 


99 dagar  kvar till Sommar-OS 2012. Spelen går av stapeln i London mellan den 27 juli och den 12 augusti,.

Det ser jag verkligen fram emot även om vi inte har några svenskar att räkna med i detta OS.


Maskotterna i detta OS heter Wenlock och mandeville och ser ut så här:  

Av agneta svensson - 17 april 2012 13:21

Igår startade årets inför ESC 2012. Med i panelen sitter i år, Lena PH, Måns Zelmerlöw, Gina, Lizette Pagler och Thomas Lundin.


  Lena
Philipsson
Måns
Zelmerlöw
Gina
Dirawi
Lisette
Pagler
Thomas
Lundin
Finland
“När jag blundar”
1842444
Rumänien
“Zaleilah”
1745422
Island
“Never forget”
1434133
Schweiz
“Unbreakable”
1433332
Montenegro
“Euro neuro”
1234203
Grekland
“Aphrodisiac”
1232421
Albanien
“Suus”
910134
Lettland
“Beautiful song”
610113
Belgien
“Would you?”
300111


Håller inte med juryn om allt. Tycker att Albaniens ballad är så stark och gripande och jag ger den 4 poäng.

Lettland med sin lätttrallande , glada låt och hon sjunger med glimten i ögat. 3 poäng. Finland har en enkel melodi med en enkel sångerska. 2 poäng. Schweiz har en snygg poplåt. 3poäng från mig.


Mina poäng:


Albanien 4 p

Lettland 3 p

Finland 2 p

Schweiz 3 p

Rumänien 2 p

Belgien 1 p

Montenegro 0 p

Grekland 1 p

Island 1 p


Jag har Albanien som segrare med 4 poäng följt av Lettland och Schweiz på 3 poäng.


Sist har jag Montenegro på 0 poäng. Förstår den inte alls.

esc
Av agneta svensson - 15 april 2012 18:24

Först vill jag säga Grattis till Carola som har blivit mamma till en liten flicka. Hon heter Zoe.

 

Bild lånad från aftonbladet.


Ikväll börjar Mästarnas mästare kl. 20,00 på svt.1....Toppen...äntligen nåt att se på...

Av agneta svensson - 10 april 2012 14:47

Var ledig igår och idag är det dax för jobb igen. Jobbar 16.15 - 21. Känner mig trött idag då det är ett himla tråkigt Väder ute, gah. Jag är så väderberoende, skiner solen skiner jag om inte , inte jag heller....


Tittar inte i år på Let`s Dance då jag inte tål Pernilla Wahlgren.....Hon gick ut på sin blogg och pratade skit om en musikkollega.....usch och fy.......Vem, är hon att döma andra?????


Sedan är jag trött på den där gubbsjuke Tony Irwing, usch . Sexövergreppen bara haglar från honom och även av en  del av de  kvinnliga medverkande. Som tycker att det är okey att ta killar på ändan och ge sexgliringar. Fy fn, tv 4 som tillåter detta. Jag tycker bara att det blir pinsamt så därför har jag valt att inte titta i år.


Det blev ett jvla liv när Thorsten Flinck tog Gina på rumpan i mellot, vad är skillnaden??????? Ingen alls skulle jag vilja påstå.




Av agneta svensson - 7 april 2012 11:25

Här är den nya  heta videon med Jennifer Lopez , Pittbull. Med på denna heta video är också Jennifers nya

Lover. Jag tycker låten är så bra.....................

Ovido - Quiz & Flashcards