Alla inlägg under juli 2012

Av agneta svensson - 8 juli 2012 10:43

Nu är det klart att det blir Malmö arena som får hålla i det stora arrangemanget i maj 2013.

- Det blir en familjefest för hela Europa. Mångkulturella Malmö är den idealiska staden för det här internationella evenemanget, säger SVT:s vd Eva Hamilton i ett pressmeddelande.

In i det sista har det varit en hård kamp mellan framför allt Stockholm och Malmö, som båda hade tagit fram genomarbetade förslag.

- Det var verkligen inget lätt beslut, säger Martin Österdahl, producent för ESC 2013.

- Att vi valde Malmö beror på att där finns en mycket bra infrastruktur och att vi har goda erfarenheter av Melodifestivalen och även av Eurovision Song Contest i staden, säger han.

Så nu laddar den sydsvenska staden för det stora arrangemanget nästa år.

- Nu startar arbetet omgående med att skapa ett fantastiskt evenemang kring en av de största musiktävlingarna i Europa. Vi är självfallet utomordentligt stolta och glada i dag, säger Ilmar Reepalu, kommunstyrelsens ordförande i Malmö.

 

Text o bild lånat från Expressen.se

esc
Av agneta svensson - 5 juli 2012 18:19

Oj , vad underbart det är just nu att bo i Västerås. Big power meet....världens största bilträff pågår för fullt. Det är så mycket bilar och så mycket folk i stan. Gamla som unga går man ur huse för att se detta evangemang.......Har varit ute hela eftermiddagen och sett många fina bilar och roliga trevliga människor.   I morgon är det dax igen och då är det fin cruising klockan 17.00 Då visas de riktigt fina pärlorna upp........Jag bor nära så jag kan även sitta på min balkong och titta på bilarna...de svänger av ibland och kör lite fortare och då åker de förbi mig.

 


Av agneta svensson - 4 juli 2012 08:54

Det bästa från skansen igår var Basshunter , utan tvekan. Han fick också publiken att jubla mest och vilken stämning det blev. Kul. Skulle inte förvåna mig om låten blir en landsplåga igen.

Dead by april med sitt growlande passade inte alls in på allsångsscenen. De har väl andra forum att visas upp i. Sedan var det en barbershop grupp där som jag inte vet vad de heter och inte bryr jag mig heller, faktiskt. Usch.......

Eric Hassle sjöng sin fina låt Stay.....vilken röst han har....En av våra mest lovande artister.  Lika bra var

 Molly Sande`n, vilken röst hon har. Hon strålade  verkligen på sin 20 årsdag.......


Måns är övertänd som vanligt och skrattar sitt tillgjoda skratt....suck. Förstår inte storheten i honom som programledare för detta program. Saknar verkligen Lasse Berhagen.


Här  kan ni lyssna på Basshunter med Boten Anna:





Av agneta svensson - 2 juli 2012 10:25

Vi hade en underbar dagsresa till Eckerö. Regnet stod som spö i backen på ditresan och det vågade lite grann så det blev en billig fylla. Hihihi.................Vi åt ett underbart gott skärgårdsbord med allt vad det innebär...mums. Det godaste jag har ätit måste jag säga. En irisch coffe till efterrätt satt fint. När vi åkte hem lättade molnen och det gungade inte lika mycket. Vi inhandlade lite grand på taxfree, förstås. Jag köpte en Bailys 1 liter, tre flaskor vin, Hidden rock - vitt vin, Hidden rock - Rose`vin och Apaltagua - rött vin. Köpte man tre fick man ett vin gratis, inte illa alls. Det var provsmakning på vinerna och de var jättegoda.


Hittade en underbar ring från märket Pilgrim, passade så bra till mitt turkosa jag hade på mig och till det fick jag en nyckelring även den från pilgrim. Kul................................


       

Ovido - Quiz & Flashcards