Alla inlägg under september 2012

Av agneta svensson - 30 september 2012 20:51

Kollar just nu på moraeus mm och god vad bra Deportees är......gillar dem skarpt. Ett toppenprogram detta för övrigt med....Wow...för Linnea Henriksson också.

Av agneta svensson - 26 september 2012 09:49

Hemma igen från vetrinärsbesöket. Allt såg bra ut, blåsan var tömd o han hade inte ont i njurar mm. och Zigward ska fortsätta äta sitt specialfoder och sitt kosttillskott. Ev ska jag lämna in ett urinprov ...om det går... för att utesluta urinvägsinfektion........Gud så skönt....hoppas att han får vara frisk nu o slippa dessa otäcka urinstenar..

 

Av agneta svensson - 25 september 2012 21:44

I går tittade jag på vem tror du att du är på tv. Oj, vad bra det programmet är. Måste börja släktforska i framtiden. Ska gå en kurs först....kan behövas. I kväll har jag tittat på halv åtta hos mig, mmmm....vad hungrig man blir. Ett himla trevligt program tycker jag. Älskar Helge Skoogs berättarröst.
Sedan var det min sanning med Gudrun Schyman som gäst. Oj, vad jag gillar denna kvinna. Hon var bara så bra som vänsterns partiledare. Kanske blir det att rösta på FI nästa gång.

Nu tittar jag på Hollywoodfruar och deras liv. Gunilla Persson....hua.....vad är det för nåt? Snacka om psykopat.....gah...Tycker så jäkla synd om dottern.

I morgon ska jag åka med min katt Zigward till vetrinären. Han har ev urinsten igen. Hade det för två år sedan och nu verkar det vara dax igen. Men han har inte lika svårt att kissa som förra gången o nu äter han specialfoder o medicin som verkar förebyggande. Hoppas att det löst upp stenen o att han ej behöver sövas mm......

Av agneta svensson - 16 september 2012 20:40

Har varit ledig i helgen o njutit av det underbara vädret. I går gick jag spåret två ggr. En gång med min dotter o så åt vi ihop. Sedan hängde jag med en väninna ut o gick spåret igen. Vi gick sedan hem till henne o fikade. Vi tog några glas vitt o surrade lite också.jättetrevlig lördag.

Idag har jag tagit en promenad på förmiddagen o sedan hade jag tvättstugan på eftermiddagen. Haft en lugn o skön helg. Förutom i lördags morse då jag blev väckt av dörrklockan 8.40 Fattade ingenting...vem kommer nu, så här tidigt..hm. Kanske är dte min dotter som varit ute på promenad o nu vill ha kaffe o tyker att jag ska upp o hoppa...hihihi...

Smög upp o tassade fram till ytterdörren o kikade i tittögat. Och vad ser jag....joo ett fyllo som jag aldrig sett. Han ringer på min o på min grannes dörr. När han inte gett sig efter 1/2timme, ringde jag polisen. De var nästan framme då eftersom min granne hade hunnit ringt före mig. Jaja......nu fick han iallafall sova ruset av sig i en fyllecell....

Av agneta svensson - 11 september 2012 13:51

 

Palme

Dokumentär1 timme 49 minuter

Älskad och hatad.
Den 28 februari 1986 sköts Olof Palme ihjäl på öppen gata i Stockholm.  Mordet har i decennier överskuggat bilden av personen.  Nu kommer filmen om Palme. En berättelse om en människa, en politiker och hans tid.   Om en man som förändrade historien.


Text o bild lånat fr SF Bio


Premiär 14 september.....måste jag bara se. Filmen har fått bra kritik i Expressen....Ska bli så intressant att få följa denna karrismatiska herre.

Av agneta svensson - 11 september 2012 13:43

Den 2 februari nästa år går startskottet för Melodifestivalen 2013. Och den första deltävlingen kommer att gå i Karlskrona, avslöjar Sveriges television på tisdagen.

De står även klart att städerna Göteborg, Skellefteå, Malmö, Karlstad och Stockholm kommer att få stå värd för Melodifestivalen.

- Vi är mycket glada över årets geografiska spridning av städer, från Karlskrona i söder till Skellefteå i norr. Det är orter och arenor som har den kapacitet och kunskap som behövs för att hantera både arena- och tv-produktionen för Melodifestivalen, säger Maria Ilstedt, projektledare för Melodifestivalen 2013 i ett pressmeddelande.

Fram till den 17 september har låtskrivare på sig att lämna in sina bidrag till nästa års tävling.


Text fr expressen.se

Av agneta svensson - 8 september 2012 12:03

Här är lite bilder på min älskade hund Zingo. Det har gått några månader nu sedan du gick över regnbågsbron och först nu kan jag prata om det. Vill visa lite fina bilder på dig. Saknar dig.

                 

Av agneta svensson - 7 september 2012 11:30

Min andra lediga dag och solen skiner idag med. Häärligt.ska alldeles strax ut på en skön promenad i spåret. Saknar min hund........Zingo. Han var en underbar hund, en irisch softcoated wheeten terrier. Finns inga trevligare hundar,men han är i himlen nu o har det bra. Men han gick bort alldeles för tidigt, han blev bara 7år. Du fattas mig Zingo......

Ovido - Quiz & Flashcards