Alla inlägg under december 2012

Av agneta svensson - 31 december 2012 14:43

Önskar er alla ett Gott Nytt År!!!!!!

Av agneta svensson - 31 december 2012 14:32

Deltävling 4 i Malmö den 25 februari

1. Charlotte Perrelli – "The Girl"

2. OPA! – "Allting blir bra igen"

3. Dynazty – "Land of Broken Dreams"

4. Lotta Engberg och Christer Sjögren – "Don't Let Me Down"

5. Hanna Lindblad – "Goosebumps"

6. Axel Algmark – "Kyss mig"

7. Lisa Miskovsky – "Why Start A Fire"

8. Danny Saucedo – "Amazing"


TILL FINAL GICK:  Lisa Miskovsky o  Danny Saucedo. Det var rätt tycker jag.

Till andra chansen tog sig Dynazty....tyckte jag inte om. och Lotta o Christer som jag gillade.

Jag hade velat att denna låt gick till andra chansen istället för Dynazty.

Av agneta svensson - 30 december 2012 11:02

Deltävling 3 i Leksand.

De tävlade:

1. Youngblood - Youngblood Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger.

2. I mina drömmar – Maria BenHajji Låtskrivare: Nanna Sveinsdóttir, Thomas Cars.

3. Förlåt mig – Mattias Andréasson Låtskrivare: Mattias Andréasson.

4. Just a Little Bit – Love Generation Låtskrivare: RedOne, John Mamann, Jean-Claude Sindres, Teddy Sky, Yohanne Simon, Bilal "The Chef" Hajji.

5. Sanningen – Carolina Wallin Pérez Låtskrivare: Martin Bjelke, Michael Clauss, Carolina Wallin Pérez.

6. Lovelight – Andreas Johnson Låtskrivare: Andreas Johnson, Peter Kvint.

7. Why Am I Crying – Molly Sandén Låtskrivare: Aleena Gibson, Molly Sandén, Windy Wagner.

8. Mirakel – Björn Ranelid feat. Sara Li Låtskrivare: Fredrik Andersson, Björn Ranelid.


Molly Sanden och Björn Ranelid, Sara Li gick direkt till final. Rätt röstat av svenska folket.

Till andra chansen gick Youngblood och Andreas Johnsson....Här sjönk Andreas och Mattias Andreasson i mina ögon som verkligen visade på dålig stil.......och gav sig på Ranelid.Gah


Att minnas från deltävling 3


Carolina Wallin Pérez - Sanningen, skulle gått vidare istället för Andreas johnsson....




Av agneta svensson - 29 december 2012 12:40

Deltävling 2 i Göteborg den 11 februari

1. Ulrik Munther – "Soldiers"

2. Top Cats – "Baby Doll"

3. Sonja Aldén – "I din himmel"

4. Andreas Lundstedt – "Aldrig aldrig"

5. Timoteij – "Stormande hav"

6. David Lindgren – "Shout It Out"

7. Mimi Oh – "Det går för långsamt

" 8. Thomas Di Leva – "Ge aldrig upp"


Här gick Ulrik Munther o David Lindgren direkt till final. Timotej oTop cats gick till andra chansen. Bra val tycker jag.

Jag som gillar Dileva blev så besviken på den dåliga låt han hade me....synd för han är bra. Denna vackra ballad gick inte vidare med all rätt ...men den är vacker.

Av agneta svensson - 28 december 2012 14:49

En liten återblick på melodifestivalen 2012.

Deltävling 1 i Växjö den 4 februari

1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"

2. Abalone Dots – "På väg"

3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."

4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance

 5. Dead by April – "Mystery"

6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"

7. Thorsten Flinck & Rev...– "Jag reser mig igen"

8. Loreen – "Euphoria"


I deltävling 1 gick Dead by April – "Mystery och  Loreen – "Euphoria" diretkt till final.  Sean Banan – "Sean Den Förste Banan" och  Thorsten Flinck & Rev...– "Jag reser mig igen" gick till andra chansen.


Jag hade velat haft dessa två i final eller till andra chansen.

Marie Serneholt


The Moniker

Av agneta svensson - 24 december 2012 05:59

Snart dax att ge sig iväg till jobbet....inte bara tomten som är vaken....  


GOD JUL !

Av agneta svensson - 23 december 2012 22:04

 Zlata Ognevich vann överlägset uttagningen i Ukraina med låten Gravity. Här är ukrainas bidrag till ESC 2013.

esc
Av agneta svensson - 23 december 2012 10:49

Här är årets eurovisionbidrag från Albanien, Identitet med Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko:

esc
Ovido - Quiz & Flashcards