Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

MF 2013 Delfinal 2

Av agneta svensson - 7 februari 2013 18:30

Lyssnat o tittat på 1 minuts rep från 2.a veckans delfinalister. Den går av stapeln i Göteborg.

oj denna vecka blir det svårtippat...Det går inte för det kan bli hur som hellst och vem som hellst som går

vidare i detta startfält.


Anton Ewald

. Debutant som soloartist. en Eric Saade look a like. En Kempelåt. Kanske ligger det honom i fatet..

Men grabben sjunger o dansar bra och låten är bra. En pop o RNB låt . Charmigt o snyggt nummer.

Går vidare...absolut


Felicia Olsson

Debutant. Hon har en underbart snygg och  kraftfull röst. framför en power, soulballad. Bra låt. Bör gå

vidare....Ska gå vidare...Absolut.


Erik Segerstedt och Tone Damli.

Han från EMD och hon är en av norges största artister. Countrytoner. Inget

fel på låten ..men jag går inte igång på den.


Swedish housewifes.

Består av  Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund och Jenny Silver. Föredrar de två sista.

En danslåt som svänger men jag tycker aldrig den lyfter...tror att den kan ta sig vidare...men...Wahlgren

kan förstöra schansen då hon nog inte är så omtyckt bland allmänheten.


Joacim Cans.

Hårdrockare som byter stil till Gessle - Dansbandslåt....Man blir glad av denna låt och den

kan gå hem i stugorna.


Louise Hoffsten

Kör en typisk Hoffsten låt med munspel. En bra låt och ett avskalat framträdande. Njaa...kanske...tror ej.


Rikard Wolff

Detta är en vacker ballad och en typisk Wolff sång. Den känns äkta och den berör i djupet. I bakgrunden visai bilder från hans barndom.  Men tyvär´r tror jag den får svårt i denna konkurrens. Men hoppas kan man ju att den tar sig vidare.



Sean Banan

Hahaha....helt galet. Färgprakt, dans och glädje innehåller denna låt med bananen. Och jag säger bara det att

om Sverige inte tröttnat så går detta bidrag vidare som på ett bananskal.


Vad tror och vill jag nu då....jo:


Anton Ewald

Felicia Olsson

Sean Bananan

Joacim Cans


Swedish houswives



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards