Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

ESC 2013 semifinal 2

Av agneta svensson - 12 maj 2013 10:15

 Semifinal 2 i ESC 2013.


Vilka jag tror går till final.....Jag kan ändra mig senare;


1. Lettland. En glittrig schow...ett kul nummer...svårtippat. kanske. Men jag sätter   till Final.

2. San marino. En av mina favoriter i år. Vackert. Går vidare.

3. Makedonien. Osäkert hur folket tar emot detta men det är så underbart crazy...jaa vidare till final.

4. Azerbazijan. Kan bli farliga med sin smäktande ballad och det snygga framträdandet. Kolla in så ser ni att de lånat Eric Saddes glasbur. Går absolut vidare.

5. Finland.  Kate perry poplåt...En karismatisk sångerska. Man blir glad. Går vidare.

6.Malta. Söt låt. Trallvänlig..men kan lätt glömmas bort. Den är för slätstruken. Inte till final.

7. Bulgarien. Kör på ett gammalt kort. Detta par var med för några år sedan med en nästan precis lika dan låt. Men mycket bättre. De slutade på en 5.e plats. Näää...Detta är redan gjort....inte till final.jag vill inte plocka champinjoner...

8. Island. Usch och fy och nääää........Tråkigt. En tönt på scen...ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ....kisspaus

9. Grekland. Gillar inte denna alls ....bara tråkigt.

10. Israel.  En ballad som inte säger mig nåt....boooring...............

11. Armenien. Näää.............detta faller mig inte heller i smaken....ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ................

12. Ungern. Denna älskar jag............skön snubbe och skön röst och en fin låt. Enkelt. En Favorit. Går vidare.

13. Norge. Snyggt nummer , snygg tjej, snygg teknopop.... prästdottern går absolut vidare

14. Albanien. Rocklåt. Den är ganska bra tycker jag men tror inte att den når ända fram. Så inte final.

15. Georgien. Smäktande G-son  ballad.......vackert .Går vidare.

16. Schweiz. Jag gillar denna låt i sin enkelhet med  Frälsningsarmen. I detta sammanhang heter de Takasa då de inte får heta det förstnämnda. Här är den äldsta deltagaren nånsin med....en 95 årig man. Till final.

17. Rumänien. De skickar i år en contratenor med namn Cezar...Jättekonstigt nummer men jag gillar detta konstiga. Jag tycker detta är genialiskt...Vidare till final.....En favorit.


Tror till Final:


Lettland

San Marino

Makedonien

Azerbaizjan

Finland

Ungern

Norge

Georgien

Schweiz

Rumänien

esc
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards