Alla inlägg under maj 2013

Av agneta svensson - 16 maj 2013 12:02

Semifinal 2


Dessa länder tror och vill jag går vidare:


Lettland. Gillar denna glittrigt humoristiska grupp.....Jag blir glad

San Marino. Vacker låt och röst...

Makedonien.....En favorit hos mig. Älskar denna....sticker ut

Azerbaijan. Snygg karl, röst , låt och vilket framträdande...wow...

Finland. Trallvänlig pop.............jag blir glad igen.

Ungern...Favorit hos mig. Så skön röst o låt.

Norge. Stilrent nummer med en kraftfull låt......

Georgien. Så vackert så det nästan blir för mycket men en G.son ballad brukar alltid gå hem.

Schweiz.  Trallvänligt......låten fastnar..

Rumänien....Favorit hos mig...Så bra sticker verkligen ut..Tror tyvärr att den får svårt men jag tippar vidare.

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


¨Malta har en söt låt som mycket väl kan ta en av finalplatserna ikväll......


Ser att många europeer gillar Islands bidrag...men inte jag ...nääää.....snälla rösta inte på denna tönt och låt.....ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.......kisspaus


Bulgariens bidrag har jag sett förrut.......ointressant och inte alls bra....näää......Här kan man sätta på kaffehurran.


Grekland gillar inte jag i år men de brukar alltid gå vidare så ...............jag har inte med dem på min 10 lista.


Israel..................ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Z...........................Kisspaus igen.


Armenien........neej.......Gääääsp............Kiss
paus återigen.


Albanien...en schysst rocklåt men nej, tror inte den går vidare.




esc
Av agneta svensson - 16 maj 2013 11:51

ESC 2013: 16 maj


Live: Studio Eurovision inför semifinal 2 med Gina Darwini som programledare. 20.00 svt 1.

Eurovisionkungen Ralph Siegel, EBU-värden Lynda Woodruff och Darin Zanyar är kvällens gäster.


Semifinal 2 : 16 maj kl. 21.00 svt 1.


Kvällens program öppnar med ett dansnummer även detta korrigraferat av Bounce....

I  mellanakten sjunger Darin och Agnes varsina två låtar.


Tävlande Land:

1. LettlandHere We Go“, PeR
2. San MarinoCrisalide (Vola)“, Valentina Monetta
3. MakedonienPred Da Se Razdeni“, Esma & Lozano
4. AzerbajdzjanHold Me“, Farid Mammadov
5. FinlandMarry Me“, Krista Siegfrids
6. MaltaTomorrow“, Gianluca Bezzina
7. BulgarienSamo Shampioni“, Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov
8. IslandÉg á Líf“, Eyþór Ingi Gunnlaugsson
9. GreklandAlcohol Is Free“, Koza Mostra feat. Agathon Iakovidis
10. IsraelRak Bishvilo“, Moran Mazor
11. ArmenienLonely Planet“, Dorians
12. UngernKedvesem (Zoohacker Remix)“, ByeAlex
13. NorgeI Feed You My Love“, Margaret Berger
14. AlbanienIdentitet“, Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko
15. GeorgienWaterfall“, Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani
16. SchweizYou And Me“, Takasa
17. RumänienIt’s My Life“, Cezar
esc
Av agneta svensson - 14 maj 2013 23:00

Jaaa.....min favorit gick vidare ..Lithauen....jaaaa........


Resultat Semifinal 1:


Estland

Danmark

Lithauen

Ukraina

Vitryssland

Ryssland

Belgien

Irland

Moldavien

Nederländerna


Tippade 8 rätt av 10...inte dåligt. Hade inte Vitryssland och Belgien med.

esc
Av agneta svensson - 14 maj 2013 15:47


Tror/ vill till final:                      


Estland ...Min favorit

Kroatien...min favorit

Danmark......Min favorit

Ukraina....Min favorit

Litahuen.......Min favorit...Inte många gillar denna låt...men jag tycker den är så bra.Hoppas att den går till final.

Moldavien....min favorit

Irland......Min favorit

nederländerna....Min favorit...Gillar den för att den är så annorlunda och lågmäld.

Österike...Nja..inte min kopp the....men tror den går till final

Ryssland.......    Usch..men jag tor den går vidare                     

esc
Av agneta svensson - 13 maj 2013 11:19

Åhh......jag skulle verkligen vilja vara i Malmö just nu. Vilken fest det ska vara där....Men, men ...jag får följa festen här hemma på nätet....


ESC 2013: 14 maj


Live: Studio Eurovision inför semifinal 1 kl. 20.00 leds av Gina Dirawi.

Medverkar i första programmet gör Carola, Linda Martin och Emmilie De Forrest.



Semifinal 1. 14 maj kl.21.00 svt1.


Petra Mede är programledare. Paul Gaultier har designat Petras klänningar. Josefin Sundström är Kommentator.


 Loreen öppnar semfinal 1 med en version av Eurphoria.


I förinspelade humoristiska inslag, som kommer att sändas i vardera av de tre sändningarna, kommer programledaren att ta oss tillbaka i tiden och ge sin egen bild av tävlingens utveckling.


 Sarah Dawn Finers gestalt Lynda Woodruff kommer att medverka i korta inslag i alla program. ??????? Gillar jag inte alls . Jag förstår inte det roliga och det gör nog defenetivt inte icke svenskar heller...


Årets vykort kommer, till skillnad från tidigare år i Eurovision, att fokusera på artisterna istället för att visa bilder från värdlandet. Men det betyder inte att tittarna kommer att gå miste om Sverige-referenser.

I ett humoristiskt inslag kommer nämligen Fredrik Lindström och Felix Herngren att berätta om Sverige – med en helt annan vinkel än vad vi är vana vid.


  Tävlande länder:


1. Ukraina – “Gravity“, Zlata Ognevich
2. Litauen – “Something“, Andrius Pojavis
3. Danmark – “Only Teardrops“, Emmelie de Forest
4. Irland – “Only Love Survives“, Ryan Dolan
5. Moldavien – “A million“, Aliona Moon
6. Vitryssland – “Solayoh“, Alyona Lanskaya
7. Ryssland – “What if“, Dina Garipova
8. Estland – “Et uus saaks alguse“, Birgit Õigemeel
9. Belgien – “Love Kills“, Roberto Bellarosa
10. Serbien – “Ljubav je svuda“, Moje 3
11. Österrike – “Shine“, Natália Kelly
12. Slovenien – “Straight into Love“, Hannah Mancini
13. Nederländerna – “Birds“, Anouk
14. Cypern – “An me thimase“, Despina Olympiou
15. Kroatien – “Mižerja“, Klapa s mora
16. Montenegro – “Igranka“, Who See & Nina Zicic


En av Sveriges största producenter, Andreas Kleerup, har en roll i den första semifinalen av Eurovision Song Contest 2013. Där kommer han att specialskriva en låt för en av mellanakterna, som fått namnet "Northern Light" och inspirerats av naturfenomenet norrsken.

Kleerup kommer även att medverka på scen.

esc
Av agneta svensson - 12 maj 2013 16:26

the sk Big five har haft sin första reharsel idag. Jag väntar med att sätta mitt omdöme om dem tills de haft sin andra repetetion.Det har de på onsdag eller torsdag.

Spanien

Tyskland

Frankrike

Italien

Storbrittanien

och

Sverige( Vinnare förra året)

esc
Av agneta svensson - 12 maj 2013 10:15

 Semifinal 2 i ESC 2013.


Vilka jag tror går till final.....Jag kan ändra mig senare;


1. Lettland. En glittrig schow...ett kul nummer...svårtippat. kanske. Men jag sätter   till Final.

2. San marino. En av mina favoriter i år. Vackert. Går vidare.

3. Makedonien. Osäkert hur folket tar emot detta men det är så underbart crazy...jaa vidare till final.

4. Azerbazijan. Kan bli farliga med sin smäktande ballad och det snygga framträdandet. Kolla in så ser ni att de lånat Eric Saddes glasbur. Går absolut vidare.

5. Finland.  Kate perry poplåt...En karismatisk sångerska. Man blir glad. Går vidare.

6.Malta. Söt låt. Trallvänlig..men kan lätt glömmas bort. Den är för slätstruken. Inte till final.

7. Bulgarien. Kör på ett gammalt kort. Detta par var med för några år sedan med en nästan precis lika dan låt. Men mycket bättre. De slutade på en 5.e plats. Näää...Detta är redan gjort....inte till final.jag vill inte plocka champinjoner...

8. Island. Usch och fy och nääää........Tråkigt. En tönt på scen...ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ....kisspaus

9. Grekland. Gillar inte denna alls ....bara tråkigt.

10. Israel.  En ballad som inte säger mig nåt....boooring...............

11. Armenien. Näää.............detta faller mig inte heller i smaken....ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ................

12. Ungern. Denna älskar jag............skön snubbe och skön röst och en fin låt. Enkelt. En Favorit. Går vidare.

13. Norge. Snyggt nummer , snygg tjej, snygg teknopop.... prästdottern går absolut vidare

14. Albanien. Rocklåt. Den är ganska bra tycker jag men tror inte att den når ända fram. Så inte final.

15. Georgien. Smäktande G-son  ballad.......vackert .Går vidare.

16. Schweiz. Jag gillar denna låt i sin enkelhet med  Frälsningsarmen. I detta sammanhang heter de Takasa då de inte får heta det förstnämnda. Här är den äldsta deltagaren nånsin med....en 95 årig man. Till final.

17. Rumänien. De skickar i år en contratenor med namn Cezar...Jättekonstigt nummer men jag gillar detta konstiga. Jag tycker detta är genialiskt...Vidare till final.....En favorit.


Tror till Final:


Lettland

San Marino

Makedonien

Azerbaizjan

Finland

Ungern

Norge

Georgien

Schweiz

Rumänien

esc
Av agneta svensson - 11 maj 2013 18:44

Åhh...vad jag önskar att jag kunde vara i Malmö just nu. Vilken härlig fest det lär vara där just nu inför ESC.

Nästa lördag smäller det....då är det final i ESC 2013. På tisdag är det dax för semifinal 1. Tittar just nu på alla repetetioner och tippar och tycker så här just nu. Jag kan ju ändra mig ännu.......


!. Österike, Berör mig inte alls denna flicka eller ballad. Neej....inte till final hoppas jag.

2. Slovenien, Teckno och en tuff brud...Tror att den kan ta sig till final

3. Estland, Vacker ballad i sin enkelhet.....vidare

4. Kroatien , Vacker stämsång i avskalat nummer.....går vidare för den vackra sångens skull

5. Danmark, Vackert o bombastiskt, är storfavorit men något stör mig...men vidare till final tar den sig

6. Ryssland. Smörig ballad som bara blir för mycket...jag vill kräkas...inte till final

7. Ukraina, Vacker låt, fin röst, fint framträdande och konstigt. Ukrainas jätte medverkar. Min vinnarkandidat. Går vidare.

8. Nerderländerna, En egen shanger...vackert, starkt framträdande....men...ja kanske vidare

9. Montenegro, Fy nej... inte min cup of the. Inte vidare

10. Litauen, Snygg poplåt....Till final....

11. Vitryssland, Gillar inte detta..har sett det förr...nää...

12. Moldavien, Vacker sång och vackert framträdande...vidare

13. Irland, Snygg poplåt....bra röst...går vidare

14. Cypern, Näää.....booooring....ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

ZZZ..........

15. Belgien, Bra låt men han ....näää...Ja,,,kanske till final

16. Serbien. Inget fel på låten men ...vad gör tjejerna där....Nää.. De vill inte vara där tillsammans...verkar det som . inte till final..



Tror till final:


Slovenien

Estland

Kroatien

Danmark

Ukraina

Litahuen

Moldavien

Irland

Nederländerna

Belgien

esc
Skapa flashcards