Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Den motvillige monarken

Av agneta svensson - 21 maj 2011 10:15

  Jag skulle inte läsa denna skandalbok, men gjorde det iallafall. Jag anser att kungafamiljen har rätt att ha ett privatliv och att jag inte bryr mig om otrohet. Detta är något som rör de inblandade. Men efter att jag läst boken är jag skrämd....och uppretad.

Bokens första del handlar om tiden inför Kungayrket. Andra delen är en berättelse om Kungens privatliv, berättat av hans vänner.


Det som gör mig upprörd i boken är att Kungen med hans ställning har utnyttjat kvinnor sexuellt. Detta är inte acceptabelt. Att kungen o hans vänner varit runt på strippklubbar o bordeller i världen är inte ok.  Att män med makt( pengar) utnyttjar sin ställning i sammhället kan jag inte acceptera. Skrämmande också om kungen varit inblandad i maffiakretsar.


Den serbiske boxaren och svartklubbsägaren
Mille Markovic, 49, är en av huvudkällorna till biografin om
kungen . Markovic hävdar att kungen och
hans vänner ofta fanns bland kändisarna som festade på hans svartklubb ÒClub
Power".
- Jag ställer upp i boken eftersom
jag vill att sanningen ska komma fram om hur unga tjejer behandlades av mäktiga
män. Jag har velat berätta det här sedan 1990-talet, säger Mille Markovic till
Expressen.

Är detta sant tycker jag att Kungen bör avgå från sin post med omeldebar verkan.




 
 
Birgitta

Birgitta

21 maj 2011 15:04

Intressant och otrevligt verkligen...! Ja du, det pågår tyvärr en hel del bakom stängda dörrar...det är tydligt! Men alla dessa tjejer då...Kan inte dom säga nej eller...?

Kram

http://birgittab.bloggplatsen.se

agneta svensson

21 maj 2011 21:52

Jo. Det kan man tycka. Men många unga flickor lockas av rikedom och berömmelse....

 
Ruth

Ruth

21 maj 2011 15:48

Det är en stor skandal för familjen, Silvia har haft det svårt efter att boken kom ut, det blir aldrig som det en gång har varit. Tycker han skall kliva ner från tronen och lämna över sin roll till dottern, det är dax nu.
Ha en fin kväll !
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards