Alla inlägg under oktober 2011

Av agneta svensson - 31 oktober 2011 13:40

 Sarah Dawn Finer, Helena Bergström och Gina Dirawi är programledarna för
Melodifestivalen 2012.

 


Vad jag tycker om dessa tre, tja....??? Helt otippade för mig men vem vet de kanske gör det bra.

Men jag tycker ju förståss att det finns en del bra programledare som kunnat få jobbet istället....


Av agneta svensson - 31 oktober 2011 11:29

I dag är det Halloween. Men de flesta har väl firat den i helgen kanske.

 

Av agneta svensson - 30 oktober 2011 15:39

Vi hade en trevlig dag o kväll igår min väninna och jag. Är lite trött idag men annars mår jag bara toppen.

Har varit ute på en riktigt lång promenad idag, så skönt ute och så härligt det är att vara ute i friska luften.

Nu är det soffan som gäller och tv.n förstås. Gäääsp...........


Lite bilder ifrån min promenad:

 

En jättefin katt satt på stenen och såg intresserad ut av något.

 

 

Av agneta svensson - 29 oktober 2011 08:21

Vaknade ganska tidigt i morse. 7,30 jaa...det är tidigt för att vara jag. Men jag la mig vid 23 klippet

igår kväll också.


Nu ska jag snart ta hojen till affären. Måste handla hem något ätbart. Det ekar i kylen just nu.

Klockan 14 ska jag möta upp en kompis på stan. Jag måste ha ett nytt läppstift, kan inte vara

utan det. Jag har förstås några sommarfärger i sminkväskan men neeej det ska vara höstiga färger

på läpparna nu... Sån är jag...hm....

Sedan ska vi gå på Bischop arms, en krog i stan och fira att jag fått nytt jobb....


Ha en bra lördag `!!!!!

Av agneta svensson - 28 oktober 2011 21:28

En jättebra dag idag. Planeringsdagen var toppen och dagen gick jättefort.

Varmt är det ute, 11 grader +, kändes alldeles ljummet ute idag. regnat har det gjort också.


Blev himla glad idag då jag blev medbjuden på Julbordet på jobbet den 2 december på

stadshotellet. Jag börjar mitt nya jobb den 1 december så det  var jätteschysst att jag

får gå med.  Det blir ju ett bra avslut med mina arbetskamrater. 

Av agneta svensson - 28 oktober 2011 06:59

Puust.....Jag är redan uppe. Är van att få sova så lite eller så länge jag vill eftersom jag bara

jobbar kvällar. Svårt att ställa om sig för att gå upp på bestämd tid. Börjar 8,00 idag och slutar 16,00.

Vi ska ha planeringsdag - utbildningsdag på jobbet idag. Det blir nog bra, har hört från andra som varit att det är intressant och att dagen går fort. Vi blir bjudna på förmiddagsfika, lunch i form av pizza och eftermiddagsfika.

Det blir en icke LCHF dag idag..........    


Sedan är jag ledig i helgen och ska ha två veckor semester......så skööönt. Har mycket att ta itu med här

hemma.


Ha en bra fredagkväll .....ifall jag inte orkar in ikväll.

Av agneta svensson - 27 oktober 2011 13:55

Denna underbara historia hittade jag i Icakuriren.


Calle 5 år, var mycket intresserad av muskler,

och ville känna på allas överarmar.

När han så skulle känna på sin mormors arm,

så blev han helt stilla.....

Sedan sa han som den gentleman han är:

Åh, mormor, vilken mjuk luft du har i dina armar.


Så himla sött.........var det inte?   

Av agneta svensson - 26 oktober 2011 10:49

Ska jobba 15 - 21,30 idag. Är ledig i morgon. Mulet väder här i stan, 8 grader varmt.


Igår när jag kom hem hamnade jag framför tv.n och en bra film. Har sett den förrut men jag kan rekomendera den

om ni inte sett den. Filmen är från 2002 och heter Enough, på svenska En kvinnas hämnd. Jennifer Lopez spelar huvudrollen om en misshandlad kvinna som flyr sin man och sedan tar saken i egna händer.

Ovido - Quiz & Flashcards