Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Studenten

Av agneta svensson - 11 juni 2011 12:19

I går var jag på sdudentfest. Min systers son tog examen. Jag var med på utsläppet från skolan, Rubeckianska. Ett underbart väder och mycket folk, förstås. Efteråt åkte vi hem till min syster på god mat och trevligt sällskap.

Här kommer lite bilder från gårdagen:


Så här ser skolan ut och många väntar på de sina.

  I väntan på brorsan så blåser vi lite i trumpeten....hahaha...........

  En dålig bild på utsläppet, men här står de på trappan och blir fotade. Svårt att komma fram ordentligt.

  Här är Marcus. Mosters gull.....Visst är han fin?

          Marcus med bror och kompisar

   Bröder

   Orkesterkortege ett varv runt stan...........

    Sedan väntar traktorn med flaket.....................Glädjen står högt i tak....

          Sedan bjöds vi på detta underbra fat från Ica matkassen, hallstahammar. Det var kalkon, skinka, rostbiff, melon, jordgubbar, passionsfrukt, kiwi mm till detta fick vi potatisgratäng och grönsallad. Det var så gott. Till efterrätt bjöds det på glass och svenska jordgubbar. Så underbart gott.....och så svalkande med glass.

 

Nu ska jag snart iväg till jobbet , jobbar lördag, söndag, måndag...........

    

 
 
lillis

lillis

11 juni 2011 15:59

Grattis till Marcus i efterskott ,fin kille fina bilder och vilken mat ni blev bjudna på
Hoppas att din helg på jobbet blir bra
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

12 juni 2011 08:45

"Sjung om studenten lyckliga dar" Grattis till Marcus :)Fina bilder!

Kram

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

12 juni 2011 09:53

Vilken stor dag för studenterna, och en kostbar dag för föräldrarna. Den lycka dessa unga besitter lyser som en gloria omkring dom. Kostym och balklänningar för första gången, första steget in i vuxenlivet. Så fin din systerson är i sin vita mössa. Roligt att få bevittna och närvara denna dag. Många fina foton.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards