Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Jobb o solskenshistoria

Av agneta svensson - 5 augusti 2011 12:09

Varmt idag med. Ska jobba 3.e och sista dagen för denna vecka. Jobbar 14 - 21 ikväll sedan har jag ledig helg. Ska verkligen bli skönt, känner mig trött o slut och min hjärna fungerar långsammare just nu. Gah......Jag älskar sommaren och  men man ska vara ledig och vid vattnet.

En solskenshistoria i VLT idag.

 En tamfågel hittades av tre åttaåriga tjejer på Dybecksgatan, Skallberget. Flickorna tog hand om fågeln och efterlyste ägaren via VLT. Det gav resultat direkt.

Tea Alm, snart 7 år, har en uppmärksam mormor som förstod att det måste vara Teas bortflugna zebrafinkshona Piff. I onsdags hade någon, förmodligen en katt, vält buren på villaaltanen på Silfverstolpes gata (också Skallberget). Fågelbadet lossnade och Piff kunde flyga ut genom hålet som blottades.

Piff är nu hemma hos hanen Puff och bägge kvittrade glatt när de sågs igen, enligt Teas mamma Maria Alm.

Tjejtrion fick hittelön, en femtiolapp var.

 

Foto från VLT


 
 
Ruth

Ruth

5 augusti 2011 22:38

Vilken solskenshistoria, den hade inte klarat sig någon längre period, för många faror lurar i det fria som den inte känner till, med andra ord ett lätt byte.
Skönt för dig att få helgledigt, ta tillvara på varje minut.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

6 augusti 2011 09:01

Hoppas nu att du får en fin helg!
Ja det var verkligen en solskens historia.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

6 augusti 2011 11:58

Vilken fin solskenshistoria
Ha en skön ledig helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards