Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Sluuut............katastrof

Av agneta svensson - 13 augusti 2011 09:45

Igår när klockan var 16,30 kom vi på att det fattades en personal, som skulle börjat 16,00. Hon var dubbelbokad. Katastrof........ Fick inte tag i någon som kunde hoppa in på kort varsel så det var bara att göra det bästa av situationen. Vi var alltså 3 personal istället för 4. Vi hade 4 våningar att ta hand om. Min kolleger var bägge vikarier och de hade ingen delegering, vilket betyder att jag ska ge och ansvara för medeciner på 4 våningar. Puust........ 

Ringde ner till gruppboendet som hjälpte mig med medecinerna på 1 våning + köket. En av flickorna fick ta kvällskaffet där  och disken och någon av de boende. Två personer fick vänta att lägga sig tills natten kom.


Jag fick ge medeciner på 3 våningar + 2 kök + omvårdnad på 3 våningar med hjälp av vikarierna förståss  . När jag kom hem var jag alldeles slut. Såå ont i ryggslut och ben. Jag lade mig i soffan i fosterställning och orkade inte röra mig. Var så uppe i varv att jag hde svårt att somna också. Grr.............



Är fortfarande slut i min kropp, men hoppas verkligen att alla kommer ikväll och att ingen är dubbelbokad. Jobbar 13 - 21,30 ikväll.

 
 
lillis

lillis

13 augusti 2011 14:01

Förstår att du är slut,vet vad det vill säga,har upplevt det. Hoppas att alla kommer i kväll som ska arbeta så ni slipper att jobba häcken av er
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

13 augusti 2011 15:57

Oj, oj! Det låter inte bra! Hoppas verkligen att det går bra för dig idag...Hemskt att ni nästan måste arbeta ihjäl er...?!

Kramiz

http://blogg.birgittasplace.com

 
Ruth

Ruth

13 augusti 2011 17:09

Näää, vad jobbigt, att det skall behöva bli så här. Du får kräva dubbel lön när du får göra dubbelt göra pga. strul och personalbrist. Hoppas det blir bättre på jobbet i dag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

13 augusti 2011 17:38

Detta är F** inte klokt att man ska behöva ta ansvar själv för 4 våningar!
Näää synd om både patienter o personal.
Hoppas det inte blev samma visa ikväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards