Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Kantareller

Av agneta svensson - 20 september 2011 19:59

En väninna ringde mig på eftermiddagen och ville ta en promenad. Jag hängde på, det är ju så skönt ute. Det är alldeles ljummet i luften. Och kan ni tänka er, vi hittade massor av kantareller efter cykelbanan. Det är ju skog på sidorna av cykel o gångbanan där vi brukar gå. Hahahaa....Det var alldeles gult på två ställen och vi plockade ca 2 liter var.


Så ikväll har jag ätit omelett med smörstekta kantareller som jag hällde lite grädde över.Mmmmmm......säger jag bara.



Här ser ni vad gult det är på ett av ställena. Fotot är taget med mobilen så det är inte så bra.

Kolla noga så ser ni kaluffsen på min väninna

    Hade ju inget att bära i så jag fick ta min huva till jackan som korg. Min väninna fick ta sin halsduk. Hahaha........

  Här ska de rensas

  Omelett med kantareller ....Mmmmmmmmm

 

             

 
 
Cina

Cina

21 september 2011 11:08

Mmm gott gott. Ja man springer på svampen varsom helst snart. Kul då vet ni till nästa år vart det finns.
Krya på dig!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

21 september 2011 11:30

Oj! Det var rejält med kantareller :)

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards