Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

igår och Melodifestivalen........

Av agneta svensson - 4 februari 2012 14:47

Igår kväll hade jag en kompis här på lite öl och vi spelade TP...Himla kul hade vi faktiskt. Det blev sent eller tidigt hur man nu ser det. Klockan blev 04,30 innan jag kom i säng. Tiden går fort då man har trevligt.


Ikväll är det äntligen dax för årets melodifestival. Som går av stapeln i Växsjö. Tävlar gör:


1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria

 

Jag gillar Loreens  låt .Den känns modern och svänger bra. Tror att den går till final. Tror också att Sean Banan går till final ikväll. Gillar denna trallvänliga låt. Innehåller mycket glädje och den är rolig." Ville inte gilla den men kan inte låta bli.


Till 2.a chansen går nog The Moniker, Låten har en fin melodislinga...Annorlunda än förra året.

Sedan blir det svårtippat.............. Tror att Dead by april  gillar inte jag  men jag tror iallafall att det kan gå bra.eller Torsten Flinck kan ta hem detta. Torsten kan skrälla ikväll.............Hoppas att Marie Serneholt går vidare men jag är inte så säker på den låten.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards