Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

melodifestivalen 2012

Av agneta svensson - 5 februari 2012 16:32

Det var okey med resultatet igår tycker jag.  Dead by april är väl inte riktigt min kopp the men den var väl inte urdålig heller.  Men enligt vissa hårdrockare, bara skit.

Loreen hade en bra låt, väldigt lik den förra men ändå. Kan bara inte låta bli att tycka hon är konstig. Rör sig inte vackert på scen och det där håret som bara hänger för ansiktet så att man inte ser hur hon ser ut...Det är till hennes nackdel, tycker jag. Men låten var klart bäst ikväll.

Thorsten Flinck hade en bra låt och han har en skön röst. Nådde ut ur rutan, känslosamt.

Sean Banan hade jag tippat direkt till final.....Tramslåt men rolig, glad och färggrann. den hade även en trallvänlig text. Gillade den trotts att jag försökte stå emot....


Skönt att inte de tre tanterna gick vidare...gah. Gillade de inte förr då det var med och gillade dem inte nu heller...gah....Gammalt o förlegat...iallafall i den förpackningen.

Marie Serneholt hade jag velat ha vidare men tyvärr var låten så jävla dålig, gah. Barnslig. Marie gjorde ett proffsigt framträdande men kom igen nästa år med en mognare låt.

The moniker tyckte jag ahde en vacker låt men jag tror att den blev för olika den han hade förra året och föll på det.


Nu ser jag fram emot nästa lördag , då min idol Di leva är med. Jobbar då men får titta på svt.play senare eller reprisen dagen efter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards