Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Esc Italien nu och då

Av agneta svensson - 21 maj 2012 08:44

Italien ställer i år upp med artisten Nina Zilli och med bidraget L'Amore È Femmina  (Out Of Love). Musik : Christian Rabb, Kristoffer Sjökvist, Frida Molander & Charlie Mason. Text : Nina Zilli, Christian Rabb, Kristoffer Sjökvist, Frida Molander & Charlie Mason. Som ni ser är det svenskar inblandade i låten.

Gillar denna låt och sångerska. Annorlunda och denna är en av de favorittippade. Kanonbra.

Italien har vunnit Eurovision 2 gånger, 1964 och 1990.

Förra året var det RAPHAEL GUALAZZI med låten MADNESS OF LOVE  som representerade Italien. Det var 14 år sedan Italien var med i detta sammanhang. Jag är glad att de är tillbaka för jag har en förkärlek för Italiensk musik. Jag förstod denna låt inte  inte alls och blev besviken men den slutade på 2.a plats i finalen. Före Eric Saade, gah.

Tillbakablick på Italiens bidrag

esc
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards