Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

ESC 2012 Semi 2

Av agneta svensson - 24 maj 2012 19:10

Nu är det dax att tippa utgången av Semifinal 2. Svårare den här gången tycker jag. Detta är vad jag tror,  ibland hoppas och vill.


Sverige, Bra låt och artist, konstig och ful scenstil.. Även om jag har svårt för Loreen så hoppas jag att hon går vidare förstås.Det tror jag att hon gör.

Serbien , En snygg balkanballad.

Makedonien, En rockig låt och vilken sångröst hon har.

Ukraina, För gapig för mig men .....Ukraina går alltid vidare.

Nederländerna, Gillar låten men avskyr fågelboet på huvudet.

Slovenien, Vacker ballad igen.

Kroatien, Vacker ballad.

Turkiet, Sticker ut som bara den och jag gillar det Turkiska soundet.

Estland, Tävlingens vackraste ballad och vilken röst...Ursnyggt

Norge, Modernt, ganska bra låt och dans...Gillar det orientaliska soundet.


Inte till final:


Malta, Ganska bra låt och söt kille men neej...den räcker inte ända fram.

Portugal, Kisspaus...ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Vitryssland, bra låt....kan gå vidare men jag tror på Nederländerna här.

Bulgarien, Neeej......låten och sångerskan passar inte ihop...

Georgien, Uselt.....kisspaus........

Slovakien, hårdrock men neeej......får bara ont i huvudet.

Bosnien/ Herzegovina, ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Lithauen...Nej, men stackarn. Pinsamt...Varför stoppar ingen honom. Varför bindeln för ögonen...ugha..


Tre länder som har svenska låtskrivare ikväll med.

Sverige

Norge

Malta.

esc
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards