Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

ESC 2012 Final

Av agneta svensson - 26 maj 2012 15:25

I kväll är det dax för the grand Final i Eurovision song contest. Det ska bli riktigt spännande. Ska Loreen ta hem segern eller inte. Ska Loreen floppa ....jaa...det får vi se ikväll. Som jag sagt är det inte min favorit ikväll men visst skulle jag bli glad om hon vann och vi får hem Eurovision till nästa år. Ser inte storheten i låten eller numret alls.


I kväll tävlar 26 länder , 20 har tagit sig till final genom att kvala in i sina semifinaler. 6 bidrag behöver inte kvala in , 5 då de betalar  in mycket pengar till tävlingen , utan dem skulle man inte kunna ha tävlingen. De länderna är Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien och Storbrittanien. Det 6.e bidraget är vinnarlandet från föregående år och i år är det Azerbaijan.


Här är en  video från final repetitionen en liten genomgång av de 26 låtarna som tävlar ikväll.

De länder och bidrag som jag tror verkligen kan hota Loreen är; Spanien, Ryssland, Serbien, Estland och Turkiet.


Detta tror jag är de 10 bästa ikväll:


Spanien

Sverige

Cypern

Estland

Serbien

Ryssland

Albanien

Azerbaijan

Italien

Turkiet


Jag tippar på att Spanien vinner ikväll. Vilken ballad och vilken röst, oj,oj,oj......... 






esc
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta svensson - 30 november 2013 13:56

Underbart med barnbarn. Loke är mitt första barnbarn och så älskat och välkommet. I fredags var jag med Loke och hans mamma på babysim. Så underbar upplevelse det var.   Det här är mina killar på deras första killkväll......   ...

Av agneta svensson - 28 november 2013 11:43

Deltävling 3, Göteborg 15/2 • All We AreArtist: State of DramaLåtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax • Around the WorldArtist: dr. alban & Jessica FolckerLåtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl...

Av agneta svensson - 26 november 2013 11:46


Deltävling 1 – Malmö – 1:a februari 2014: Mahan Moin, “Aleo”(Mahan Moin, Anderz Wrethov) Alvaro Estrella, “Bedroom”(Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren) Linus Svenning, “Bröde...

Ovido - Quiz & Flashcards