Alla inlägg under oktober 2011

Av agneta svensson - 25 oktober 2011 10:21

Jaha....nu är det dax igen. Ska jobba två kvällar nu. Börjar 15 idag och jobbar till 20,30. Börjar med teater ca 2 timmar.

Så det blir en kort kväll. Ska cykla, det är ju fortfarande cykelväder. Gud, så skönt det ska bli att ha nära till jobbet. Är så rädd om kvällarna när jag ska hem. Ensamt och mörkt och mycket skog omkring cykelvägarna.Hua

Ha en bra tisdag nu.

Av agneta svensson - 24 oktober 2011 16:04

I torsdags var jag iväg på något spännande som jag skulle återkomma om. Jag var på anställningsintervju om ett nytt jobb. Idag fick jag besked om att JAG FICK DET. Hurra`!!!! vad glad jag är. Jag börjar den 1.a december och jag ska jobba 80 % istället för som nu 75%. Det är ju ingen större skillnad. Men jag få¨r en stor skillnad på vägavstånd till o från jobbet. Det tar bara 10 minuter att gå, så underbart. Nu tar det 50 minuter upp  till 1 timme att gå.................

Nu slipper jag vara s¨å rädd när jag tar mig hem på kv'ällarna.


Idag är jag ledig. Har inte gjort något särskilt idag, har en välförtjänt slappardag.  

Av agneta svensson - 23 oktober 2011 10:10

Det är ju min jobbarhelg så mitt kommenterande hos er blir lidande. Orkar inte så mycket när jag kommer hem. Men jag har lyckats ramla på två filmer på tv.n Konstigt det är inte ofta det är något som faller mig på läppen. Det brukar vara filmer som jag inte är intresserad av eller har sett.


Nu tipsar jag om två jättebra och sevärda filmer.Om ni inte sett dem så gör det.


Den första heter Bobby.Amerikansk långfilm från 2006.  Med hjälp av delvis fakta och delvis
fiktion återberättas historien: Det är den 6 juni 1968, Robert F Kennedy blir
mördad på Ambassador hotel i Los Angeles. Vi får följa en grupp människor som
råkade befinna sig på denna plats den ödesdigra kvällen och hur de upplevde
senatorns död.


Den andra filmen heter Allt för min syster.Amerikanskt drama från 2009. När Kate var två år fick hon diagnosen leukemi och sedan den dagen har hennes föräldrar, Brian och Sara gjort allt för sin dotter. Tack vare sin syster, Anna, som är en perfekt medicinsk donator, har Kate lyckats leva och mot alla odds får hon uppleva sin 16-årsdag. Men nu när Anna blivit tonåring fattar hon ett beslut som vänder upp och ner på familjen. Hon vill inte längre vara donator till sin syster och framförallt vill hon ha rätt att själv välja. För att få kontroll över sitt eget liv stämmer hon sina föräldrar medveten om att hennes beslut kan leda till att Kate dör.

Av agneta svensson - 21 oktober 2011 11:12

jaha, då var det dax för att jobba helg igen då. Börjar kl 14 idag o slutar 21,30.

Här är det ett fint höstväder med sol, häärligt. Ska åka bil till jobbet och så tar jag mig en promenad hem i kväll..

Ha en bra helg !


Av agneta svensson - 20 oktober 2011 15:09

Denna video är het.........

Av agneta svensson - 20 oktober 2011 12:37

En underbar höstdag idag med solsken. Är ledig idagoch har nyligen kommit in från en skön promenad. Har varit iväg på något spännande idag som jag ev  återkommer om en annan dag.   

Nu ska jag snart ner i tvättstugan o sedan ska jag käka lite mat.


Av agneta svensson - 18 oktober 2011 10:59

Grått och trist väder idag. Jobbar 14 - 20,30 ikväll. Går nog till jobbet om det regnar och så får jag åka bil hem. Är det uppehåll så kanske jag cyklar.????? Är ledig onsdag och torsdag för att sedan jobba helgen.


Av agneta svensson - 17 oktober 2011 12:24

Känner mig något bättre idag, tack och lov. Har varit ner till cykelkällan och pumpat cykeln, som jag måste pumpa var annan dag...grrrr..... och höjt sadeln. Tror att någon har sänkt den för sist jag cyklade kändes cykeln jätteliten. hahaha...Undrar om jag växer på längden, tycker att jag blivit längre när jag står i badkaret med. Märker det på att jag måste knäa under  klädhängaren som sitter över badkaret ...???????? Konstigt ska man inte krympa med åldern...hm...


Ska alldeles strax cykla till jobbet. Eller ska jag gå? Får skjuts hem om jag vill.Vi får se hur jag gör. Börjar 14,45 - 16,45 med APT sedan jobbar jag till 21,15.

Ovido - Quiz & Flashcards