Alla inlägg under januari 2012

Av agneta svensson - 19 januari 2012 09:39

Lyssna på denne man som sjunger Adeles ena hit i tunnelbanan. Så himla bra han är.........

Av agneta svensson - 17 januari 2012 11:47

Ska jobba ikväll börjar 14 och slutar 21. Sov läng i dag då jag sov dåligt inatt. Konstigt att jag alltid sover dåligt när jag har jobbat dag....Det är ett fenomen. Men, men ...då är det bra att jobba kväll sen.....

Tittade lite på idrottsgalan igår men jag börjar bli trött på alla galor som går ut på att  man ska beundra varandra. Vad är det frågan om. Vi vanliga då? Som jobbar och sliter för dålig lön, avtal och dåliga arbetstider. Ska inte vi också få ha en gala där vi kan få beundra varandra och få tala om för alla vilket jvla bra jobb vi gör.....grrr................

Sedan tänker jag på alla välgörenhetsgalor som samlar in pengar ....det borde finnas mer insamlingar till Sveriges uteliggare , barnfamiljer och andra fattiga. det är så många som har det för jäkligt i detta land , faktiskt...

Jaha ....då har jag fått gnällt av mig lite grann......känns toppen.

Av agneta svensson - 16 januari 2012 18:21

Trotts att jag sov dåligt i natt så har det gått bra att jobba idag. Skönt att vara igång igen, faktiskt. Nu har min stackars syster insjuknat i denna hemska förkylning. Hoppas att hon snart kryar på sig. I kväll blir det nog Idrottsgalan som gäller för min del. Underhållning är ju aldrig fel.

Har ni märkt att det börjar bli ljusare längre nu. Klockan 16,00 så är det fortfarande inte helt nattsvart ute. Så underbar tid vi är på väg mot. Läängtar efter ljuset och värmen nu ......

Av agneta svensson - 15 januari 2012 14:20

Sov länge i morse till 10,30 faktiskt. Efter kaffet så tog jag och min dotter en långpromenad i 1 1/2 timme. Så himla skönt det var. Behöver både luft och motion. Känner mig så nöjd med mig själv. Nu har jag en köttfärsgratäng i ugnen. Det ska bli gott, börjar bli hungrig som bara den.............

I kväll blir det inte så sent i säng. Jag ska börja jobba igen i morgon och börjar 7,00, gah....Hur jobbigt blir inte det? Jaja....allting går....

Av agneta svensson - 14 januari 2012 16:28

Vaknade tidigt i morse och gick upp o läste Vlt och drack en kopp kaffe. Lade mig i soffan o somnade om igen. Skönt....................Sedan tog jag en rask mellanpromenad i det soliga vädret...härligt, trotts att det blåste lite. Åt middag sedan slumrade jag en stund igen i soffan...zzzzzzzzzzzzz.................märks att det tagit på krafterna att vara sjuk.

Ikväll inget speciellt. Ska bara ta det lugnt. På måndag ska jag igång o jobba igen, gah.....................Det blir nog skönt att komma igång igen och allt blir som vanligt igen...Vill att det ska vara så iallafall    

Ha en trevlig lördag..........  

Av agneta svensson - 13 januari 2012 13:23

Känner mig piggare idag. Tack o lov. Vaknade 6,00. Gick upp o fikade och läste vlt. Men vad skulle jag göra uppe så tidigt????+ Gick o la mig igen och somnade om till 9,30....Skönt.....Har nu varit ute på en promenad, det blåste nästan halv storm och snöade. Men det var skönt ändå. Var varmt klädd och luva på huvet.

Nu har jag bestämt att jag ska ta tag i min vikt igen , måste börja träna . Sedan ska jag äta rätt, mindre på tallriken och kostcirkeln. Nu har jag hört så många som haft dåliga värden efter att ha ätit LCHF. Hög kolestrol. Så nu är det slutätet med denna kost för min del. Tror att det är viktigt att få i sig alla vitaminer i en måltid.

Ikväll blir det tv och soffan för min del. Orkar inte så mycket mer. Behöver vila upp mig till måndag då jag ska igång i jobbet igen.....

Fredag den 13.e idag ....hitills har allt gått bra......Hoppas att den gjort det för er också.

Av agneta svensson - 12 januari 2012 10:46

I går var jag till läkaren och fick läkarintyg veckan ut. Allt såg bra ut. Men jag var svullen i halsen, är ju hes fortfarande och sedan hade jag en vaxpropp i höger öra. Revaxör och spolning på tisdag. Då kommer jag nog att höra superbra sedan. Jag märker inte ens att jag har en vaxpropp så hur bra ska jag igentligen höra?? Spännande att se. Det kommer väl att öppna sig en helt ny värld för mig nu...fniss............................


Idag ville jag inte kliva upp, var så trött, så trött. Kände mig sämre igen. suck. Nää....nu riktar jag in mig på att jag mår bra....punkt slut. Har tvättstugan nu och det 'är välbehövligt ska jag säga. Tvättkorgen var överfull av tvätt, oj,oj,oj....

Sedan måste jag gå ut och ta mig en kort promenad även fast det regnar. Jag måste rörar på mig och få lite luft i lungorna. Har ju legat inne i 7 dagar. Igår var jag ju bara ut till o från bilen och till o från läkaren.


Har lagt till en ny blogg som jag kan rekommendera. Den är så trevlig och underhållande. Doggbloggen.

Av agneta svensson - 9 januari 2012 11:04

Nu är startordningen klar i Melodifestivalen 2012:


Deltävling 1: Växjö den 4 februari
1. Sean Den Förste Banan - Sean Banan
2. På väg - Abalone Dots
3. I Want To Be Chris Isaak (This Is Just The Beginning) - The Moniker
4. The Boy Can Dance - Afro-Dite
5. Mystery - Dead by April
6. Salt & Pepper - Marie Serneholt
7. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
8. Euphoria - Loreen

Deltävling 2: Göteborg den 11 februari
1. Soldiers - Ulrik Munther
2. Baby Doll - Top Cats
3. I din himmel - Sonja Aldén
4. Aldrig aldrig - Andreas Lundstedt
5. Stormande hav - Timoteij
6. Shout It Out - David Lindgren
7. Det går för långsamt - Mimi Oh
8. Ge aldrig upp - Thomas Di Leva

Deltävling 3: Leksand den 18 februari
1. Youngblood - Youngblood
2. I mina drömmar - Maria BenHajji
3. Förlåt mig - Mattias Andréasson
4. Just A Little Bit - Love Generation
5. Sanningen - Carolina Wallin Pérez
6. Lovelight - Andreas Johnson
7. Why Am I Crying - Molly Sandén
8. Mirakel - Björn Ranelid feat. Sara Li

Deltävling 4: Malmö den 25 februari
1. The Girl - Charlotte Perrelli
2. Allting blir bra igen - OPA!
3. Land of Broken Dreams - Dynazty
4. Don?t Let Me Down - Lotta Engberg och Christer Sjögren
5. Goosebumps - Hanna Lindblad
6. Kyss mig - Axel Algmark
7. Why Start A Fire - Lisa Miskovsky
8. Amazing - Danny Saucedo

Ovido - Quiz & Flashcards